Hej igen!
Trådskaparen här. Tycker att det fortfarande är relevant att posta under detta ämne, då jag ännu inte är övertygad om att OpenPLi är en användbar image för VU+ Duo2. Hittills har dock alla tidigare issues löst sig genom inställningar, men ett par problem återstår som inte ännu nämnts i denna tråd.
Vårt största problem är att boxen blir oerhört långsam i menyerna. Alltså i reaktionen på signaler från fjärren. Detta gäller inte bara upp/ner i kanallistan, utan i vilken meny man än navigerar så går det lika segt. Beteendet vi har kan ungefärligen beskrivas som att man trycker upp eller ner för att flytta sig i nuvarande meny. På TV:n händer ingenting under ca 2-10 sekunder. Därefter flyttas markören som väntat. Under väntetiden kan även ett litet snurrhjul dyka upp i övre vänstra hörnet.
Gör man flera förflyttningar efter den första, så går det vanligtvis mycket rappare då. Boxen verkar även logga knapptryckningar även när ingenting händer. Om man t.ex. är i EPG:n på kanal 5 och trycker uppåt fyra gånger så händer först ingenting under många sekunder. Därefter flyttas markören direkt till SVT1.
Då jag senast postade här (typ i januari) så körde jag fortfarande OpenPLi 6.2, vilken från början inte hade ovan beskrivna problem, utan det dök upp efter ett tag. Jag uppgraderade till OpenPLi 7.0 i februari och då försvann problemet. Efter några veckor kom det tillbaka.
Är det någon som vet varför detta händer? Är det någon som upplever samma problem?