Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Cccam Openesi 8.0

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Cccam Openesi 8.0

    Hej,jag får inte igång min Cam . Kör med Openesi 8.0 och det är en dreambox 820 HD. Får meddelande att den inte hittar EMU info. Jag har aldrig testat Oscam,och vet inte hur den fungerar. Man måste väl ändra C liner eller?

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Att byta från CCcam till oscam är lite krångligt. Det räcker inte med att ändra i en fil. I oscam måste du konfigurera minst tre olika konfigurationsfiler så det är lite krångligt att förklara.

    Kanske lättare att lägga krutet på att få igång CCcam? Jag hade också problem att få igång CCcam när jag provad Openesi. Det slutade med att jag fick kopiera startscriptet från OpenPLi och lägga in för att få igång den. Jag vet inte om det finns enklare sätt eller om det finns en paketering av CCcam som funkar bättre med Openesi.

    Du kan göra en snabbkoll och se om du har en fil som heter CCcam_2.3.2 eller liknande i /usr/bin mappen. Har du det så kan du prova att starta CCcam från kommandoraden, typ:
    /usr/bin/CCcam_2.3.2 &
    Det förutsätter att du har en riktigt konfigurerad CCcam.cfg fil i /etc. Om det går bra att starta CCcam från kommandoraden så har du samma problem som jag hade att startscriptet saknas eller inte fungerar. I så fall kan jag skriva mer om hur jag fixade till det.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Jag har fil CCcam_2.3.2 i usr/bin och CCcam cfg i etc med c line. Men jag får meddelande Cannot find EMU inf

  4. #4
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Hur har du installerat CCcam?
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av nenne1 Visa inlägg
    Jag har fil CCcam_2.3.2 i usr/bin och CCcam cfg i etc med c line. Men jag får meddelande Cannot find EMU inf
    Har du någon gång loggat in på boxen med telnet och provat att skriva kommandon från kommandoraden?

    I så fall är det bara att du loggar in på boxen och skriver på kommandoraden:
    /usr/bin/CCcam_2.3.2 &

    så ska CCcam gå igång. Tyvärr funkar det bara tills du startar om boxen nästa gång. För att få CCcam att starta automatiskt när boxen startar upp behöver man fixa ett startscript.

    Men prova först om du kan logga in på boxen och starta CCcam från kommandoraden.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Inom parantes vet jag inte varför någon skulle vilja köra Openesi? I mitt tycke var det inte någon vidare image, där hälften fortfarande är på italienska fast man valt svenska som språk. Jag installerade den bara för att testa, men det är inget jag kommer att använda.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #7
    nej det blir error när jag skriver detta kommando i telnet
    Vilken image skulle du rekommendera? Jag tycker den är snabb om man jämför med tex Pure2 som jag hade..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss