Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Vu+Ultimo 4K display - inspelningsindikator

  1. #1
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger

    Vu+Ultimo 4K display - inspelningsindikator

    OpenPLI 7.0 stable i flash funkar utmärkt numera erfter upppdatering 25 feb. Även avkodning på 27,5 vilket inte fungerade tidigare.

    Jag spelar in en del till hdd, och tyvärr är indikeringen för pågående inspelning rätt blygsam på displayen. Detta har inneburit att jag bootat om boxen under pågårende inspelning. Finns någon möjlighet att få en kraftigrare röd markering på den relativt kontrastfattiga displayen under inspelning? Skulle vilja ha en indikering i stil med den som Dremboxarna har.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    När jag spelar in och försöker att boota om, får jag frågan om jag verkligen vill, eftersom en inspelning ska börja eller pågår.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  3. #3
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger
    Jadå, men ibland missar man det ändå. Mänskliga faktorn som smyger sig på när man uppnår mogen ålder. Skulle ändå vilja ha en tydligare inspelningsindikator. Går givetvis för den som har kunskap att modifiera displaybilden. Men överkurs för min del.

    Kankse blir det bättre om jag höjer mottagaren till ögonhöjd. F n är den placerad 30 cm ovan golv.

    ______

    Nu är Ultimno 4K placerad i ögonhöjd. Klart bättre uppsikt. Men inte att jämföra med DM.
    Senast redigerad av Stickan den 2019-02-27 klockan 18:33.

Liknande ämnen

  1. Display i VU+ duo
    Av ArneBajse i forum Vu+
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2017-01-16, 23:05
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2015-08-05, 12:26
  3. Vu+ Uno front display
    Av Pekay i forum Vu+
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-02-21, 13:36
  4. dm 800hd se display
    Av sickswe i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-11-09, 23:38
  5. ny display dm800?
    Av gimmen i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-09-12, 20:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss