Nä det gick inte. Föresten, jag gillar verkligen kanallistan. Efter inställning så den även indikerar pågående inspelningar, så är den super toppen :-)
TACK, du fick mig att leta vidare. Jag noterade även att det gick att ta bort en plugin som heter graphmultiepg, så det måste finnas en. Jovisst gör det det! Strulet är att Vu+ fjärren inte har någon Info knapp och därför så används EPG knappen till det. Det tar upp "Nuvarande program EPG", som är en sida som jag inte förstår eller vill ha. Jag gick in i Inställningar - System - Expert settings - Hotkey och kopplade om Info(EPG) till "Grafisk Multi EPG" :-)
Efter ytterliggare lite inställningar så funkar det nu riktigt bra. Denna EPG och Single EPG är liksom ett måste.
PS. Kanske lite till som jag skulle vilja ha smidigare, t.ex. i gmepg så borde epg knappen ta upp singleepg och ytterliggare tryck stänga epg - men det kanske går fixa.
Standard inställningarna i OpenPLi för Vu+ boxar borde verkligen vara annorlunda. Det är nog många som ger upp med denna image då det inte går att hitta EPGn.
Jag har nu även byggt en plugin som jag måste ha och installerat, enkelt och smidigt. Det verkar nog som om jag bestämt mig för OpenPLi, även att den kräver lite handpåläggning. Viktigt för mig var ju att kunna bygga själv, så jag vet att det är möjligt fixa eventuella problem som kan dyka upp. Det är det som jag ser som en stor styrka, jämfört med vanliga/färdiga boxar på marknaden. Sedan är det lite häftigt med FBC tunern och främst att komma åt inspelningar enkelt (från en annan TV i huset).
Nu blir det väl att få in lilla nano och dra igång samba (eller nfs).

Svara med citat