Vi lyckades igår (lördagen 6:e april) och mina föräldrar har nu fått en satellitbox som fungerar för Canal Digital, denna boxen klarar ännu fler samtidiga inspelningar än den förra Miracleboxen. Vi testade att dra igång åtta (japp, 8!) parallella inspelningar och vi upplevde inte att boxen var det direkt nerlastad, en mycket trevlig upplevelse. Det blev OpenVIX (tack för det tipset) och Oscam som softcam, mjukvaran har tillräckligt med funktioner och ett fräscht gränssnitt för att det ska kännas bra. Den har även en drivrutin som fungerar för wifi-kretsen i just denna boxen, något som varken BlackHole eller OpenPLi hade, vi kopplade in en nätverkskabel under testperioden för att det var så brutalt instabilt men med OpenVIX fungerar wifi utmärkt (eller om detta ligger i Enigma2, orkar inte reda ut detta och är bara glad ATT det fungerar).
Jag vill tacka för alla svar, jag fick några tips här och detaljerna kring softcam lyckades vi till slut hitta på andra ställen. Vi har haft otroliga problem med just softcam-delen, många vet tydligen hur man gör men vill inte berätta i detalj vad som ska göras och var filerna ska placeras, kanske är jag och brorsan inte tullräckligt bra på att gräva fram informationen kring detta men jag är mest tacksam att vi fick det på plats till slut.
Jag vill även lyfta fram att Miracleboxen gjorde ett bra jobb i nästan 5 år och att krascher var ovanliga trots att den ofta gick ganska hårt med flera samtidiga inspelningar. En grej med den förra boxen som vi aldrig tyckte om var fjärrkontrollen, och det är helt magiskt var bra fjärren är på VU+ Duo 4k! Vi har hittat en konkret bugg i mjukvaran (än så länge), om man vill döpa om inspelat material och vill stoppa in mellanslag i filnamnet, så dyker boxen med en gång. Och startar man om mina föräldrars router så måste nätverket i VU+-boxen startas om men detta skulle kunna bero på deras router, vad vet jag. Om man anpassar man sig till detta så har man en fantastisk satellit-TV-lösning! En del ångest och slit men det är kul när man får till det.

.
Svara med citat