Resultat 1 till 10 av 30

Ämne: VU+ Duo 4k och Canal Digital satellit

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #20
    Citat Ursprungligen postat av Schwede30 Visa inlägg
    Min Vu+ uno hänger sig då och då. Det är värmerelaterat. Jag gör lite större kylhål i lådan varje gång den hänger sig....
    Den tanken har slagit mig (jag har byggt minst ett dussin datorer genom åren och ljudnivå/temperatur har alltid varit en viktig parameter så det har utforskats rätt ordentligt från min sida) och jag blev glatt överaskad att VU+ Duo 4k saknar fläkt, att den helt enkelt klarar sig med passiv kylning såg jag som ett stort plus (både ljudnivå och att det inte är något som behöver bytas med tiden). Jag har hittat en temperatur i informationsmenyn (den brukar ligga runt 50°) men samtidigt så är jag inte säker på att den stämmer överens med den verkliga temperaturen (det är ingen standard utan kräver mjukvarastöd specifikt för varje CPU). Det brukar inte vara några som helst problem att köra kiselkretsar med sådana värden men ett enkelt test är ju att placera en fläkt på ett lämplig sätt eller helt enkelt bara köra utan locket ett tag och se om det blir någon skillnad. Det skulle dock kännas märkligt om de har gjort en så grov konstruktionsmiss.
    Senast redigerad av Zigge den 2019-05-03 klockan 06:40.

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2017-10-06, 19:09
  2. Oscam-config för Canal Digital via satellit
    Av mrocm i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-12-16, 18:51
  3. MBP twin HD ingen bild Canal Digital satellit
    Av niclasc i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-08-11, 19:27
  4. Canal Digital via satellit - gratis?
    Av Blueqx i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-22, 21:17
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-31, 10:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss