Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 30 av 30

Ämne: VU+ Duo 4k och Canal Digital satellit

  1. #21
    Citat Ursprungligen postat av Schwede30 Visa inlägg
    Min Vu+ uno hänger sig då och då. Det är värmerelaterat. Jag gör lite större kylhål i lådan varje gång den hänger sig....
    Den tanken har slagit mig (jag har byggt minst ett dussin datorer genom åren och ljudnivå/temperatur har alltid varit en viktig parameter så det har utforskats rätt ordentligt från min sida) och jag blev glatt överaskad att VU+ Duo 4k saknar fläkt, att den helt enkelt klarar sig med passiv kylning såg jag som ett stort plus (både ljudnivå och att det inte är något som behöver bytas med tiden). Jag har hittat en temperatur i informationsmenyn (den brukar ligga runt 50°) men samtidigt så är jag inte säker på att den stämmer överens med den verkliga temperaturen (det är ingen standard utan kräver mjukvarastöd specifikt för varje CPU). Det brukar inte vara några som helst problem att köra kiselkretsar med sådana värden men ett enkelt test är ju att placera en fläkt på ett lämplig sätt eller helt enkelt bara köra utan locket ett tag och se om det blir någon skillnad. Det skulle dock kännas märkligt om de har gjort en så grov konstruktionsmiss.
    Senast redigerad av Zigge den 2019-05-03 klockan 07:40.

  2. #22

    Problemet med krasch en gång per dygn över?

    Den 1:e maj fick vi troligen till problemet med krasch en gång per dygn, det har bara gått 4 dagar så det kan vara något tidigt att komma med en slutsats men jag återkommer direkt om det visar sig felaktigt. Först stängde vi av alla EPG tjänster utom den som ser till att det kommer in EPG data (Canal Digital), detta gjordes på helgen innan 1:e maj (vi försökte tolka loggarna i jakten på fel). När detta sedan inte hjälpte kom vi på att vi hade flera softcams installerade för att hitta en som fungerar och då gjorde vi på samma sätt, stängde av alla utom den som fakiskt gör att det fungerar och nu har boxen äntligen slutat att krascha.

  3. #23
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Annars är det bästa att flasha om, med backup tar max 10 min.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  4. #24

    Nu är hela lösningen på plats

    Jag kan nu äntligen meddela att hela lösningen är på plats, en av fördelarna med den nya boxen (VU+ DUO 4k) är ju FBC tuners och vi har nu tagit det sista steget med ett byte av LNB (SCR4+universal), med tuner A kopplad till SCR4-utgången och tuner B kopplad till universal-utgången på mikrovågshuvudet så kan man nu spela in på 5 olika kanaler med full valfrihet att titta på en 6:e eller t.o.m. spela in 6 men där man då kan bli begränsad med att titta på en 7:e men ser man detta som en begränsning så bör man kanske ta sig en funderare angående sitt TV-tittande.
    Senast redigerad av Zigge den 2019-06-03 klockan 09:21.

  5. #25
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Detta gäller väl alla 4k boxar?

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  6. #26
    Citat Ursprungligen postat av ricki Visa inlägg
    Detta gäller väl alla 4k boxar?
    Japp, alla boxar med FBC-tuners förstås. Jag tänkte i mitt fall jämförelsen med det vi utgick ifrån, Miraclebox Premium Twin HD.

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2019
    Inlägg
    60
    Tackad
    7 gånger
    Jo, men bäst med SCR8 huvud (eller 24 eller 32 som finns att köpa). Då blir det bara en kabel och alla 8 demoddar kan användas oberoende av varandra.

    PS. Ett förtydligande. Det går att spela in fler kanaler än så, om några ligger på samma transpondrar. ...och inte bara spela in, de går ju att stream till annan TV eller platta. Så alla i familjen kan titta på det de vill.

  8. #28
    Citat Ursprungligen postat av -M- Visa inlägg
    Jo, men bäst med SCR8 huvud (eller 24 eller 32 som finns att köpa). Då blir det bara en kabel och alla 8 demoddar kan användas oberoende av varandra.

    PS. Ett förtydligande. Det går att spela in fler kanaler än så, om några ligger på samma transpondrar. ...och inte bara spela in, de går ju att stream till annan TV eller platta. Så alla i familjen kan titta på det de vill.
    Jag tycker själv att jag gjorde ett bra försök att hitta ett SCR8 men lyckades inte hitta (och hittar fortfarande ingen svensk butik som säljer ett sådant). Man kanske borde ha försökt lite till men samtidigt så klarar sig mina föräldrar med deras enda box på denna lösning och med det så känner jag och brorsan att vi kom i mål med uppgiften.

    Och när det gäller antal kanaler så borde jag formulerat mig tydligare, minst 5 och har man tur skulle man kunna använda alla 8 tuners. Och boxen klarar 8 inspelningar utan att kännas nerlastad (har provat detta). Jag vill återigen framhålla hur nöjda vi är med den nya boxen (och den UNDERBARA fjärrkontrollen!), även om det blev en hel del timmar med att få det plats.

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2019
    Inlägg
    60
    Tackad
    7 gånger
    Antal tuners (demoddar) som används är inte samma som antal tv-kanaler som spelas in. Det är antalet transpondrar som det behöver lyssnas på som avgör antalet tuners som används. Ligger två kanaler på samma transponder, så används endast en tuner. Så mer än 8 kanaler går att spela in med 8 (eller mindre antal) tuners.

    Med tanke på Canal Digital: Hur länge bör man lyssna på barkerkanalen för att få ner all EPG information?

    PS. Jag tänker använda plugin EPGRefresh. Där kan anges hur länge som det skall lyssnas på EPG data när den uppdaterar.

  10. #30
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av -M- Visa inlägg
    Med tanke på Canal Digital: Hur länge bör man lyssna på barkerkanalen för att få ner all EPG information?

    PS. Jag tänker använda plugin EPGRefresh. Där kan anges hur länge som det skall lyssnas på EPG data när den uppdaterar.
    Jag har en timer av typen zap som lyssnar på TV4 Fakta i 10 minuter varje natt för att uppdatera EPG. Troligen skulle det räcka med 1-2 minuter också.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2017-10-06, 20:09
  2. Oscam-config för Canal Digital via satellit
    Av mrocm i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-12-16, 19:51
  3. MBP twin HD ingen bild Canal Digital satellit
    Av niclasc i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-08-11, 20:27
  4. Canal Digital via satellit - gratis?
    Av Blueqx i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-22, 22:17
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-31, 11:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss