Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 30

Ämne: VU+ Duo 4k och Canal Digital satellit

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Det blev lite rörigt, vad används info knappen till? ( den som inte finns )

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2019
    Inlägg
    60
    Tackad
    7 gånger
    Lite olika saker. Om inget OSD är framme så tar den väl fram nu/nästa info (tror jag, inget jag behöver. för den infon fås ju med ok-knappen). I olika osd bilder så visar den olika saker. ...ursäkta, men jag vet inte så här på rak arm, för jag tror inte jag använder den till något. Däremot så är den viktig, tar fram info som vissa vill ha. Så va utan den är inte ett alternativ. Därav att den snott EPG knappen. Om du inte kopplat om EPG-knappen på en Vu+ (utan info-knapp) så är epg-knappen info-knapp (så bara trycka och se vad som kommer fram).

    Så här rörigt/struligt kan det bli i en mjukvara som stöder flera olika boxar/fjärrkontroller. Blir kompromisser för att stöda alla olika.

    PS. Skulle varit bättre sno PVR knappen. För filmlistan bör även kommas åt genom Play-knappen. Går bra koppla hotkey på den (alltså Play => filemlista). Play-knappen kommer ändå funka med timeshift.

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    när jag trycker på EPG knappen, så får jag info om pågående program, på samma sida kan jag välja gul knapp för singel EPG och blå knapp för Multi EPG, grön knapp för att lägga till timer.
    Jag gillar singel EPG så den la jag med hjälp av hotkey på röd knapp.
    All info som man kan få fram med Info knappen kan nog få fram ändå, har använt Vu många år aldrig saknat någon info knapp.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  4. #14

    Smile Vi lyckades till slut!

    Vi lyckades igår (lördagen 6:e april) och mina föräldrar har nu fått en satellitbox som fungerar för Canal Digital, denna boxen klarar ännu fler samtidiga inspelningar än den förra Miracleboxen. Vi testade att dra igång åtta (japp, 8!) parallella inspelningar och vi upplevde inte att boxen var det direkt nerlastad, en mycket trevlig upplevelse. Det blev OpenVIX (tack för det tipset) och Oscam som softcam, mjukvaran har tillräckligt med funktioner och ett fräscht gränssnitt för att det ska kännas bra. Den har även en drivrutin som fungerar för wifi-kretsen i just denna boxen, något som varken BlackHole eller OpenPLi hade, vi kopplade in en nätverkskabel under testperioden för att det var så brutalt instabilt men med OpenVIX fungerar wifi utmärkt (eller om detta ligger i Enigma2, orkar inte reda ut detta och är bara glad ATT det fungerar).

    Jag vill tacka för alla svar, jag fick några tips här och detaljerna kring softcam lyckades vi till slut hitta på andra ställen. Vi har haft otroliga problem med just softcam-delen, många vet tydligen hur man gör men vill inte berätta i detalj vad som ska göras och var filerna ska placeras, kanske är jag och brorsan inte tullräckligt bra på att gräva fram informationen kring detta men jag är mest tacksam att vi fick det på plats till slut.

    Jag vill även lyfta fram att Miracleboxen gjorde ett bra jobb i nästan 5 år och att krascher var ovanliga trots att den ofta gick ganska hårt med flera samtidiga inspelningar. En grej med den förra boxen som vi aldrig tyckte om var fjärrkontrollen, och det är helt magiskt var bra fjärren är på VU+ Duo 4k! Vi har hittat en konkret bugg i mjukvaran (än så länge), om man vill döpa om inspelat material och vill stoppa in mellanslag i filnamnet, så dyker boxen med en gång. Och startar man om mina föräldrars router så måste nätverket i VU+-boxen startas om men detta skulle kunna bero på deras router, vad vet jag. Om man anpassar man sig till detta så har man en fantastisk satellit-TV-lösning! En del ångest och slit men det är kul när man får till det .

  5. #15
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Int för att det kanske har någon relevans i detta fallet, har själv en MiracleBox Premium Twin HD, tycker denna boxen fungerat kanon under de fem åren som jag ägt den och fungerar fortfarande kanon. (Förutom att fläkten börjar väsnas lite) så det är nog dags att smörja den lite eller ev. försöka byt ut den.
    Alltid kört Egami image, som funkat klockrent (Upplevt att den vart lite seg och hade lite problem med min DVB-T2 tuner i den senaste versionen av Egami-image v8.0.6)
    Eftersom denna programvara nu mera är gammal och Egami-Teamet inte utvecklar någon nyare version till denna boxen så började jag kolla runt efter en nyare image.
    Fann då OpenVix version OE 5.2, boxen blev som helt ny, grymt snabb och stabil image. löste även mina bekymmer med min DVB-T2 tuner tack vare den. =)
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  6. #16
    Efter att ha kört VU+ Duo 4k med OpenVIX en dryg vecka så kan jag konstatera att allt inte är frid och fröjd, boxen kraschar ungefär en gång per dygn. Det är smidigt med uppdateringar till boxen (bara att trycka på update inifrån) och de kommer tätt, men än så länge har dessa inte avhjälpt problemen med stabiliteten. Vi funderar på att testa med lite alternativ under påskhelgen om vi inte kommer på något innan som får oss att låta bli, mina föräldrar använde Miracleboxen otroligt flitigt och den kraschade kanske 5-10 gånger PER ÅR!

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Jag har bara en VU+ solo4k, kommer inte ihåg min senaste krasch, lika enkelt att uppdatera som VIX.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  8. #18
    En kraftig nackdel med OpenPLi och BlackHole (de versioner som vi provade) är att vi inte fick ordning på wifi (stabilt) i VU+ Duo 4k (eller softcam, vilket var den drivande anledningen till att prova OpenVIX), men visst, man skulle ju kunna ordna detta med en egen extern lösning i värsta fall. Vill man ha en kraschande box så verkar ju Canal Digitals boxar uppfylla det kriteriet .

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Vet ej hur wifi funkar, men att inte softcamen fungerade förvånar mig
    när jag installerar oscam fungerar det utan några som helst inställningar
    med CD.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Min Vu+ uno hänger sig då och då. Det är värmerelaterat. Jag gör lite större kylhål i lådan varje gång den hänger sig....

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2017-10-06, 20:09
  2. Oscam-config för Canal Digital via satellit
    Av mrocm i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-12-16, 19:51
  3. MBP twin HD ingen bild Canal Digital satellit
    Av niclasc i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-08-11, 20:27
  4. Canal Digital via satellit - gratis?
    Av Blueqx i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-22, 22:17
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-31, 11:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss