Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Mosc

  1. #1

    Mosc

    Jag har moscat ett Comhem-kort åt en jobbarkompis och det funkar skitbra förutom PPV sport . Får man det också om man lägger in krediter/poletter , och kan man göra det med Letitbe och i så fall hur ?
    Har inte Comhem själv och det är lite drygt att åka 6 mil bara för att testa mellan svängarna !
    Eftersom de ialla fall ska byta kort snart så tyckte jag att det kunde vara kul att labborera lite eftersom det inte spelar så stor roll om man skulle sabba kortet :smile:
    // McKenneth

  2. #2
    PPV kodar oftast om via UA alltså kortets unika adress. Det som man får göra för att få PPV är att lägga in koderna manuellt.
    Man kan också beställa hem en film och då får man alla filmer tills de kodar om igen. Detta gäller även PPV-sport.
    Skicka gärna meddelande till mig. Både PM och till min e-post så svarar jag så fort jag kan.
    Är oftast upptagen dagtid!

  3. #3
    Precis som B nice säger. Det är ingen ide eftersom de kodar om frekvent via ua.

  4. #4
    LillTroll
    Gäst
    Ja men det är mest på PPV sport.

    PPV film brukar klara sig riktigt länge och om det skulle sluta fungera så är det många som hellre beställer film än sport och då har du film tillbaka i rutan till nästa UA uppdatering

    //LillTroll

  5. #5
    Nej. Ett moscat kort är ett orginalkort, alltså kommer ppv att försvinna för alltid om du inte lägger in opnyckeln igen vill säga.

  6. #6
    LillTroll
    Gäst
    jo men på gk och fun

  7. #7
    Det är riktigt, men denna tråden handlar om mosc.

  8. #8
    LillTroll
    Gäst
    B_Nice inlägg har inget med mosc att göra.
    Det va det jag svarade på. Men tråden i sig började med mosc JA

    //LillTroll

  9. #9
    Piratkort vare sig de är Guld, silver, green, fun eller något annat kan ju ha en lika dan UA. Det har inte Mosc kort. Den UA:an som kortat har gäller bara för det kortet och går inte heller att ändra.
    Alltså om man är ett gäng kompisar som har piratkort med samma UA och någon beställer PPV så får alla den beställda filmen eller matchen.

    Det ända sättet att få full AU på ett Mosc kort är att lägga in s.k. "rootlevel key" och vart man får tag på dem har jag ingen aning om.
    Skicka gärna meddelande till mig. Både PM och till min e-post så svarar jag så fort jag kan.
    Är oftast upptagen dagtid!

  10. #10
    Nu ar det så här , att PPV film har funkat sedan i maj men icke PPV sport ) !

    Och vad med poletterna/krediterna ?
    Finns detta system hos Comhem , och i så fall , är det inte meningen att man ska kunna "sätta in" poletter/krediter för att de sedan ska dras av när man tittar , eller vad ?
    // McKenneth

Liknande ämnen

  1. Å vad bra med mosc!!!
    Av piratkort i forum Canal Digital
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2004-03-26, 12:09
  2. Mosc
    Av Sonnyboy i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-08-29, 10:33
  3. Mosc
    Av B Nice i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-08-25, 16:23
  4. Mosc
    Av ICY i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-25, 08:23
  5. Mosc
    Av x-iTe i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-21, 07:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss