Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: DM800 HD - NO CA FOUND, Är det över?

  1. #1

    DM800 HD - NO CA FOUND, Är det över?

    Hejsan allihopa!

    Det är nämligen så att tyvärr är jag offret i familjen att vara den som ska laga allt tekniska föremål trots att jag inte har någon erfarenhet i saker och ting.

    Jag fick som uppdrag att fixa en dreambox DM800 HD där jag skulle flasha till en ny OpenPLI 7.0 som jag har läst var den senaste. Jag hade ingen aning ifall boxen var cloned eller inte men jag tog risken att börja med att ladda ner en cloned OpenPLI 7.0. Innan dess så stängde jag av power från dreamboxen, höll på power knappen och satte tillbaks strömmen. Då kom det ett IP-address som jag skrev in i Firefox 3.0 (Var tvungen att downgrade firefox) och sedan tog jag en cloned version. Då fick jag att det var Invalid IMAGE. Testade en annan cloned och alla gav mig Invalid IMAGE och i mitt huvud trodde jag att det var då original box. Jag laddade ner en original image och då funkade flashed, bootade om och då står det ERROR: No CA FOUND - Jag har sett att det var ganska många som hade det problemet och att man är tvungen att köpa sladd som heter nullmodem osv. Det skulle även gå med USB Mini sägs det men modem som jag har framför mig har inte tillgång till det utan har endast två vanliga USB intag.

    Jag testade att ta ut ström, hålla i powerknappen och sedan ta in strömmen men inget vidare, det har fastnat på NO CA FOUND. Jag vet inte om jag skall nu ge upp och köpa mig en Android BOX vilket jag antar är smidigast (Minix) för familjen men innan jag meddelar dem det så undrar jag om det finns något jag kan göra för att åtgärda dreamboxen eller är det helt enkelt sönder och bara att köpa nytt?

    Nu har jag inte heller dem bästa erfarenhet, gick från Google idag och det är så här långt jag har kommit med kunskapen så please, var inte alldeles för hård mot mig.

    Uppskattar all sorts hjälp!

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmmm.

    En DM800HD har passerat sin livscykel för säkert 10 år sedan, kanske dags att köpa en modernare box, typ VU+.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Du behöver en dator med komport.
    Kolla denna gamla tråd.
    https://www.comhit.net/threads/27651...or-NO-CA-FOUND

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmmm.

    En DM800HD har passerat sin livscykel för säkert 10 år sedan, kanske dags att köpa en modernare box, typ VU+.
    Ojfan! Är det så pass illa?

    Finns det någon rekommendation isåfall, Jag har för mig dem endast ville ha IPTV tror jag det var... Har kollat via Minix?

  5. #5
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Jag har en nästan oanvänd vu uno 4k funkar kanon för iptv om du är intresserad?
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

Liknande ämnen

  1. Dm800 klon - Error NO CA FOUND
    Av johansjostrand i forum Dreambox
    Svar: 61
    Senaste inlägg: 2019-03-24, 08:00
  2. Error NO CA FOUND på orginalbox dm800
    Av calleboy i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2015-05-02, 09:29
  3. R01:no ca found dm800 hd se
    Av almir i forum Dreambox
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2012-10-24, 10:07
  4. DM800 HD se error1 no ca found
    Av BenDover i forum Dreambox
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2011-09-10, 10:02
  5. dm800 hdpvr dvb-c no ca found
    Av enzoman69 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-07, 18:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss