Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Uppdatera OpenPli på DM600

  1. #1

    Uppdatera OpenPli på DM600

    Hej!

    Jag har en gammal DM600PVR som kör en gammal version av OpenPli (201009120214), jag skulle vilja uppdatera den till senaste kompatibla OpenPli.

    Jag hittade denna: https://openpli.org/download/dreambox/DM600+PVR som verkar vara den senaste som kan köras på DM600PVR, stämmer det?

    Hur gör jag enklast för att uppdatera? Jag skulle vilja slippa att konfigurera om boxen efteråt, om det går.

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Är det inte dags att köpa en ny modern box, som har stöd för HD-kanaler osv. Din box har passerat sin livscykel för typ 10 år sedan.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Haha, ja, det är sant. Men den funkar perfekt för det den används till!

    Är väl inget måste att uppdatera OpenPli i den heller, men är ju alltid bra att köra senaste versionen.

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Postbox Visa inlägg
    Hej!

    Jag har en gammal DM600PVR som kör en gammal version av OpenPli (201009120214), jag skulle vilja uppdatera den till senaste kompatibla OpenPli.

    Jag hittade denna: https://openpli.org/download/dreambox/DM600+PVR som verkar vara den senaste som kan köras på DM600PVR, stämmer det?

    Hur gör jag enklast för att uppdatera? Jag skulle vilja slippa att konfigurera om boxen efteråt, om det går.
    Det borde funka fint att använda den versionen av OpenPLi som du länkar till. Dock är den från 2014 så den är inte pinfärsk heller. Men det är troligen den senaste som har gjorts.

    Slippa konfigurera om boxen kan vara lite knivigare. Kanallistor och sånt kan du ta backup på med DreamBoxEdit och lägga tillbaka efteråt. Det som du bör vara mest noggrann med är att ta backup på din softcam inställning. Oavsett om du kör oscam, mgcamd, CCcam eller vad du kör så bör du noga leta reda på alla inställningsfiler till dessa och spara kopior innan du börjar installera om.

    Sedan blir det nog inte helt problemfritt att konfigurera upp boxen efteråt men det bör underlätta om du har koll på ovanstående. Kolla även dina LNB-inställningar så du vet vilken satellit som ligger på vilken DiseqC-port innan du ev. installerar om.
    Senast redigerad av atomized den 2019-04-26 klockan 16:57.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Det borde funka fint att använda den versionen av OpenPLi som du länkar till. Dock är den från 2014 så den är inte pinfärsk heller. Men det är troligen den senaste som har gjorts.

    Slippa konfigurera om boxen kan vara lite knivigare. Kanallistor och sånt kan du ta backup på med DreamBoxEdit och lägga tillbaka efteråt. Det som du bör vara mest noggrann med är att ta backup på din softcam inställning. Oavsett om du kör oscam, mgcamd, CCcam eller vad du kör så bör du noga leta reda på alla inställningsfiler till dessa och spara kopior innan du börjar installera om.

    Sedan blir det nog inte helt problemfritt att konfigurera upp boxen efteråt men det bör underlätta om du har koll på ovanstående. Kolla även dina LNB-inställningar så du vet vilken satellit som ligger på vilken DiseqC-port innan du ev. installerar om.
    Det är en DM600C jag har, men ska försöka googla fram alla filer som man måste ta backup på och sedan försöka köra in den där imagen jag länkade till.

    Skulle vara kul att läsa en changelog, men har inte hittat någon.

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2017-07-06, 22:27
  2. Uppdatera från OpenPLI 3.0 -->>l 4.0
    Av Gustaf87 i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2016-11-15, 20:09
  3. Uppdatera openpli
    Av migge6 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-07-09, 21:38
  4. Dagens EPG 7 Dagar frammåt OpenPli DM600
    Av nomis94 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-04-12, 06:02
  5. [Dm600] OpenPLi v1.0 - CCcam.cfg
    Av stevex i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-12, 20:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss