Jag har tidigare kört vanliga satellitkanaler i min Vu Solo2 och sedan bara använt Enigma2 pvr klienten för att streama kanalerna till Kodi i sovrummet. Men nu har jag skaffat iptv (GenIPTV) som funkar fint från Vu Solo2 boxen, men jag kan inte streama dom vidare till kodi.
Det konstiga var att när jag först skaffade iptv:n så fattade jag inte hur jag skulle göra så jag fick in en jätte-bouquet med alla kanalerna i boxen och det gick även att streama dom vidare till kodi. Men när jag sedan tog bort allt och körde något script för att dela upp kanalerna och lägga till epg så slutade streamingen att fungera. Kodi importerar alla kanaler och EPG:s men när jag försöker starta någon kanal så händer inget. Jag har även provat att lägga in via XtreamTV men det blev ju inget bättre då inga kanaler hamnade i någon bouquet.

Någon som har någon ide om hur jag skall få till det? Jag har ju inte tänkt köra på båda boxarna samtidigt utan en i taget. Är det MAC-begränsningen som ställer till det? eller kan det vara något annat. Jag kan ju spela kanalerna om jag laddar ner någon av enigma2 apparna till android och jag tycker att det borde vara samma sak.
Eller kan det vara att boxen transcodar om jag kör via app och när jag streamar så försöker kodi öppna länken direkt från en felaktig MAC?