Avstängd box vid anslutning av HDMI? Hade jag ingen aning om. Jag har aldrig stängt av boxen när jag av någon anledning kopplat HDMI-kabel. Inte på nåon box sedan HDMI blev standard, Säkert 10 boxar ett antal gånger...Men tack för denna info!
Avstängd box vid anslutning av HDMI? Hade jag ingen aning om. Jag har aldrig stängt av boxen när jag av någon anledning kopplat HDMI-kabel. Inte på nåon box sedan HDMI blev standard, Säkert 10 boxar ett antal gånger...Men tack för denna info!
Senast redigerad av Stickan den 2019-06-17 klockan 20:49.
Vu+Ultimo 4K DM900uhd DM920uhd DM7080HD
Det blev en Gigablue UHD Quad 4K, hittills är jag mycker nöjd.
Gigablue UHD Quad 4K
VU+ Solo2.
Openpli 8.1
Oscam, Oscam-emu
parabol 90 med motor
parabol 75 fast
Intryck om Gigabluen? Hur bra är tunrarna? FW något att ha? Blindsökning? Med mera.
Hur bra är tunrarna = vet ej, hur mäter man det?
Blindsökning = vet ej använder aldrig den funktionen.
FW = vad betyder det?
Gigablue UHD Quad 4K
VU+ Solo2.
Openpli 8.1
Oscam, Oscam-emu
parabol 90 med motor
parabol 75 fast
Får du samma signalkvalitet eller bättre med Gigablue. Mindre mängd störningar på svagaste kanaler. FW: Den mjukvara som driver boxen, motsvarande operativsystemet på en dator.
Ärligt har aldrig brytt mig om signalkvaliteten om jag inte tyckte att bilden var dålig, tycker att bilden är bra.
Har inga störningar på dom kanaler jag normalt tittar på.
Använder Pli som är min favorit, men även teamblue-6.3-gbquad4k som låg där från början och som jag av misstag tog för pli
eftersom den var så lik.
Där är plats för 3 FW i boxen.
Gigablue UHD Quad 4K
VU+ Solo2.
Openpli 8.1
Oscam, Oscam-emu
parabol 90 med motor
parabol 75 fast
Är det någon särskilt kanal svag kanal du tänker på, då kan jag försöka att testa den.
Gigablue UHD Quad 4K
VU+ Solo2.
Openpli 8.1
Oscam, Oscam-emu
parabol 90 med motor
parabol 75 fast