OpenPLi 7.1 Stable release finns nu att ta ner på https://openpli.org/download
OpenPLi 7.1 Stable release finns nu att ta ner på https://openpli.org/download
Vu+ Ultimo 4K , 2* VU+ Solo2 , Formuler Z10 Pro Max, Formuler Z11 Pro Max
Tack för den!
Gigablue UHD Quad 4K
VU+ Solo2.
Openpli 8.1
Oscam, Oscam-emu
parabol 90 med motor
parabol 75 fast
Den skulle man villa prova original Dreambox 520!
Fel post...
Senast redigerad av Minime den 2019-07-03 klockan 12:05.
Hur flashar man om utan att boota?
Gigablue UHD Quad 4K
VU+ Solo2.
Openpli 8.1
Oscam, Oscam-emu
parabol 90 med motor
parabol 75 fast
Hmmmmm.
Enkelt svar, det går inte. Du måste in i flashmenyn, alternativt boota från USB (beroende på modell).
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
När jag nu flasha min VU+ Solo2 med denna version så vill inte bilden komma igång utan den är bara svart och det kommer upp ett meddelande om att No parse cannot emu, vad betyder det? Jag har redan försökt att ladda ner CCcam på nytt för tänkte om det var den som inte ville hoppa igång... Jag hade version 4 i förut och använde autoinstall för att slippa göra om alla inställningar, kan det vara orsaken att det var en för gammal version jag hade inan?
Hmmmm.
Kolla symlänkar. Starta CCcam från prompten, så ser du vad som är fel. Förmodligen fel version av libcrypto.
Senast redigerad av matkoh den 2019-08-07 klockan 10:44.
Linux rules!
Okej.... Hur och var startar jag den, har aldrig hålls med detta innan för har aldrig haft liknande problem innan...? Är det i datorn man gör det eller är det i boxen som prompten är i? Är det inga fler som har samma problem? Tack för alla svar. Tipsa gärna om olika guider där jag kan lära mig allt om både Linux i dator och Linux till Digitalboxar.... ?
Vad är det för adress man skriver i kommandotolken då? Och hur ska libcrypto se ut för att vara rätt?
Senast redigerad av maur den 2019-08-07 klockan 19:19.
Hmmmm.
I mina boxar så är det :
root@vusolo2:~# ls -l /usr/lib/libcrypto.so.1.0.*
lrwxrwxrwx 1 root root 18 Jan 30 2019 /usr/lib/libcrypto.so.1.0.0 -> libcrypto.so.1.0.2
-rwxr-xr-x 1 root root 1891200 Jan 11 2019 /usr/lib/libcrypto.so.1.0.2
Alltså softcam kräver version 1.0.0 men du har säkert version 1.0.2, bara att göra en symlänk däremellan:
ln -s /usr/lib/libcrypto.so.1.0.2 /usr/lib/libcrypto.so.1.0.0
Lycka till
Linux rules!