Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 41 till 45 av 45

Ämne: OpenPLi 7.1 Stable release

  1. #41
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Nu har jag aldrig kört lokalt kort i Cccam men jag inbillar mig att det borde dyka upp under Entitlements?
    Om det är helt tomt under alla menyerna i CCcam webif så är det nog så att den inte får kontakt med kortet. Prova att se om det blir annorlunda när du sätter kortet direkt i boxen?

    Själv kör jag via en kortserver och då ser jag det under Servers och Shares men jag är osäker på hur det borde se ut om man kör lokalt kort som sagt.

    Edit:
    Under Providers borde du se något om du har kontakt med kortet tycker jag.
    Jag ser Caid b00 där eftersom jag har ett CD-kort.
    Senast redigerad av atomized den 2019-08-11 klockan 16:48.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  2. #42
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Hej!
    "card reader /dev/sci1
    no or unknown card inserted"
    Är det ett kort från CD Conax och du fått ett nytt kort så fungerar inte CCcam att läsa kortet.
    Du måste byta till Oscam för att nyare kort ska kunna läsas och fungera.

  3. #43
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    184
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Nu har jag aldrig kört lokalt kort i Cccam men jag inbillar mig att det borde dyka upp under Entitlements?
    Om det är helt tomt under alla menyerna i CCcam webif så är det nog så att den inte får kontakt med kortet. Prova att se om det blir annorlunda när du sätter kortet direkt i boxen?

    Själv kör jag via en kortserver och då ser jag det under Servers och Shares men jag är osäker på hur det borde se ut om man kör lokalt kort som sagt.

    Edit:
    Under Providers borde du se något om du har kontakt med kortet tycker jag.
    Jag ser Caid b00 där eftersom jag har ett CD-kort.
    Okej, det har inte jag heller, men jag flyttade precis kortet till mottagaren och då hoppa det igång, så nu är frågan om klentkortet är paj eller om enheten är paj eller bara tappat kontaken med varandra...
    Men varför fungerade originalkortet inte första gången jag satt det i mottagaren då, för de var ju därför jag började att skriva om det här...

    Kan själva kort delaren vara orsaken till att mottagaren hängt sig för det har ju inte gått att göra nånting mer än stänga av det med huvudbrytaren och starta igen och allt har fungerat tills i Tisdags när den fungerade men det var inget ljud och bestämde jag mig för att lägga in nya versionen av OPENPli eftersom att den jag hade var så gammal och det inte fanns några uppdateringar till den längre, men jag har en teori om varför bilden fungerade efter omstarten e fter den hängde sig och det är att koderna låg fortfarande kvar i boxen och därför fungerade bilden, men kortdelaren hade slutat fungera...?

    Vad använder du server till då¨för jag antar att du inte heller delar dina kanaler vidare? Och en srörver är väl beroende av att ha ett lokalt nätverk för man kopplar väl ihop boxarna med nätverkssladd till en router och jag antar att den kräver DHCP för att fungera eller?

  4. #44
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av maur Visa inlägg
    Okej, det har inte jag heller, men jag flyttade precis kortet till mottagaren och då hoppa det igång, så nu är frågan om klentkortet är paj eller om enheten är paj eller bara tappat kontaken med varandra...
    Men varför fungerade originalkortet inte första gången jag satt det i mottagaren då, för de var ju därför jag började att skriva om det här...

    Kan själva kort delaren vara orsaken till att mottagaren hängt sig för det har ju inte gått att göra nånting mer än stänga av det med huvudbrytaren och starta igen och allt har fungerat tills i Tisdags när den fungerade men det var inget ljud och bestämde jag mig för att lägga in nya versionen av OPENPli eftersom att den jag hade var så gammal och det inte fanns några uppdateringar till den längre, men jag har en teori om varför bilden fungerade efter omstarten e fter den hängde sig och det är att koderna låg fortfarande kvar i boxen och därför fungerade bilden, men kortdelaren hade slutat fungera...?

    Vad använder du server till då¨för jag antar att du inte heller delar dina kanaler vidare? Och en srörver är väl beroende av att ha ett lokalt nätverk för man kopplar väl ihop boxarna med nätverkssladd till en router och jag antar att den kräver DHCP för att fungera eller?
    Då verkar problemet ligga i din kortdelarutrustning. Jag har ingen erfarenhet av sådana så där kan jag inte hjälpa dig.

    Att originalkortet inte fungerade i mottagaren första gången du provade kan kanske ha att göra med att CCcam inte var igång. Har du testat att CCcam går igång automatiskt när boxen startar? Det kan möjligen vara problem med det. Nu startade vi ju CCcam "för hand".

    Varför det hängde sig är omöjligt att svara på. Kan vara massa olika saker det beror på. Koderna från kortet är giltiga max 20 sekunder, normalt byts de var 10:e sekund. Så tappar mottagaren kontakt med kortet så kan det inte fungera mer än max 20 sekunder efteråt.

    Jag har en kortserver för att jag tycker det är roligt att experimentera med. Det är jag som har skrivit guiden om hur man bygger en cardserver på en Raspberry Pi och jag tycker det är allmänt kul att hålla på med Linux och små och stora datorer. Dessutom är det praktiskt att kunna dela kortet till fler mottagare. Jag har tre olika mottagare i olika rum hemma men jag delar inte vidare utanför hemmet. Det är också praktiskt när man vill labba med olika mottagare eller testa dem.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #45
    Okay, Thank you for this releasing.I'm happy to found it.

Liknande ämnen

  1. OpenPLi 7.0 Stable release
    Av Piraya i forum Vu+
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2019-01-17, 22:26
  2. OpenPli 6.1 stable är ute ni
    Av eura665 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2018-01-08, 06:14
  3. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-11-08, 21:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss