Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Inspelningsproblem OCTAGON SF8008 4K

  1. #1
    Färsking
    Reg.datum
    Sep 2005
    Inlägg
    11
    Tackad
    1 gånger

    Inspelningsproblem OCTAGON SF8008 4K

    Hej

    Kör just nu med en Seagate expanion desktop drive (har även provat med andra gamla hårdiskar) och den går aldrig ner i viloläge, la även av helt tidigare men har snurrat något dygn nu.(kan ha varit samma problem på tidigare box med så jag vet inte om det äns har med boxen att göra)
    Provade då med div gamla nätverks hårddiskar typ WD central och Seagate central men har alltid haft problem med dom att dom tappar nätverket, så även nu.

    Kan det bero på box/image? kör openvix just nu?

    Har som sagt ingen bra erfarenhet av nätverkssdiskar men är ev sugen på nas om ni tror dom är stabilare? eller köpa en nyare usb hårddisk.

    kan tänka mig att felsöka lite till men om jag ska köpa extern hårdisk alt nas vilken ska man satsa på?

    nas, behöver man gå upp på dyrare modell eller räcker billigare? vilket märke går bäst mot boxen?
    hårddisk samma fråga? vet ej heller om det är spänningsmatning via usb på boxen ännu, eller bättre köpa med separat matning?

    Frugan börjar ifrågasätta min tekniska kompetens snart då inspelning är otroligt viktig för henne å jag ska åka på en liten semestertripp om 2 veckor

    Mvh Hobbe70
    Senast redigerad av hobbe70 den 2019-06-25 klockan 23:01.
    VU+DUO

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Jag kör med 2 st Netgear ReadyNas, en på 6 TB & den andra på 12 TB, använder ena för backup & den andra för inspelning från mina 5 (!!!) boxar, alla boxar kommer åt alla inspelningar, så även alla datorer i huset. Mycket stabilt & enkelt, dessutom är diskarna i NAS raidade, så ifall en disk(av fyra) blir dålig, då får jag ett larm.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Färsking
    Reg.datum
    Feb 2012
    Inlägg
    24
    Tackad
    1 gånger
    Kör med synology NAS till alla boxar, funkar super bra.

    Skickat från min SM-G973F via Tapatalk

  4. #4
    Färsking
    Reg.datum
    Sep 2005
    Inlägg
    11
    Tackad
    1 gånger
    Sugen på att prova nas men tiden saknas då jag tydligen ska på semester redan nästa vecka, kollat lite på nasar ändå :-)

    Mer sugen just nu att få externa hårddisken att gå ner i viloläge vilket jag inte lyckats med, kollat om det kunde vara logg som skrivs hela tiden efter läst annat forum men det verkar inte vara igång vad jag hitttat, epg tror jag ligger i boxminnet, picon har jag aldrig kört med, nån som har tipps varför den inte går ner i viloläge?
    VU+DUO

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-05-31, 23:16
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2017-06-02, 17:25
  3. SVT inspelningsproblem
    Av zkab i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-02-20, 12:19
  4. Inspelningsproblem 7025+/LT5
    Av Finsat i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 20:57
  5. inspelningsproblem
    Av P-son i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-10-04, 13:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss