Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Vpn?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    1 084 gånger
    Rent teoretiskt är det inget som hindrar att man gör routing-tabeller och där väljer vilka destinationer som ska gå via VPN och vilka som ska gå direkt ut på internet. I praktiken är det nog ganska krångligt att genomföra då de färdiga VPN-klienterna inte verkar förberedda för något sådant.

Utan det krävs nog att man själv har en hel del kunskap om routing och nätverk och har en lämplig (Linux-baserad) router att göra det hela på.

Edit:
    Jag googlade vidare i ämnet och det kallas tydligen för 'split tunneling' att ha en sådan setup att vissa destinationer går via VPN och vissa utanför. Det finns vissa leverantörer som erbjuder detta. Några exempel på denna länk:
    https://www.comparitech.com/blog/vpn...lit-tunneling/

Fortfarande krävs det nog rätt goda routing kunskaper för att begripa vad man gör och vad man ska skriva i de olika reglerna för undantag.
    Ett problem är nog också att de färdiga lösningarna bara verkar hantera en VPN-destination. Vill man ha VPN till olika länder för att komma åt olika länders TV-program så tror jag inte det finns en färdig lösning.
    Senast redigerad av atomized den 2019-07-28 klockan 18:08.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!

Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Tackad
    92 gånger
    Dom tyska sändningarna klarar man bra med Mediaportal.

Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss