Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Vpn?

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger

    Vpn?

    Det känns som om alla kan allt om VPN så att ingen bryr sig om att skriva informativt om det, utan enbart vilken leverantör man skall/inte skall ha.

    Jag förstår grundprincipen med att undvika att synas på IP-adressen där jag är. Dessutom är jag lat.

    Jag är intresserad av att strömma från de tyska och engelska varianterna av SVT play, som BBC iplayer och ZDF Mediathek genom min mediaspelare (MIBOX), men fortfarande använda SVT play, TV4 play och så vidare.

    Nu kommer det jag inte har lyckats söka rätt på: När jag aktiverar VPN, går all min trafik via VPNen eller kan jag ställa in att när jag klickar på vissa länkar går den trafiken via VPN och den övriga som vanligt?
    (Tar emot ASTRA 19 och 28 med parabol idag och kommer att fortsätta med det, men det är lätt att glömma bort något spännande program eller så kan läsa en bok eller träffa folk vara bättre än TV...)

    Om det är nödvändigt att sätta igång/stänga av VPN varje gång mellan BBC iplayer och SVT Play blir det alldeles för jobbigt...
    Senast redigerad av Schwede30 den 2019-07-27 klockan 10:43. Anledning: Korrigera stavfel

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss