Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Ingen bild

  1. #1

    Ingen bild

    Hej!
    Jag har en VU+ Solo2. Har CD kort och familypaketet. F.o.m. Igår så har vi ingen bild eller ljud. Skärmen är svart men man kan bläddra mellan kanaler och få upp info m.m. Kör openpli 7 nånting sedan i våras. Nån som har något tips ?

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av JohnFN Visa inlägg
    Hej!
    Jag har en VU+ Solo2. Har CD kort och familypaketet. F.o.m. Igår så har vi ingen bild eller ljud. Skärmen är svart men man kan bläddra mellan kanaler och få upp info m.m. Kör openpli 7 nånting sedan i våras. Nån som har något tips ?
    Vad har du för mjukvaror? Oscam, CCcam eller något annat?
    Hur länge har detta fungerat tidigare? Om det bara har fungerat en månad kanske det är au som spökar.

    Om du berättar så mycket du kan om din setup så har vi större möjligheter att hjälpa dig.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Sorry för lite kort info. Vårt Internet hade lagt ned igår kväll också så jag satt och skrev lite kort på mobilen. Hemskt att både TV och Internet lägger av samtidigt. Vad fasen gör man då? ;-). Jag kunde inte prova att köra en uppdatering då heller pga internet.

    Som sagt en VU+ Solo 2 som vi haft ett antal år och som funkat mer eller mindre klanderfritt. Har kört både CCcam och oscam-emu som softcam. Har alltid kört OpenPLI och körde länge på v.4 innan jag tyckte det var dags för en uppgradering i våras till senaste 7.0. Provade en uppgradering nyss, då internet är tillbaka och den uppdaterade fint till 7.1 men fortfarande samma. Ingen bild eller ljud men all kanalinformation ser man. Provade att ta ut programkortet igår och sätta i igen, vända på det fram och tillbaka. Det fungerade iaf för tre dagar sedan men enl. övriga i familjen så var det svart i förrgår tydligen (jag kollade inte tv då). Vad är au, för en som är rätt novis på det här?
    Senast redigerad av JohnFN den 2019-08-17 klockan 07:52.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Du kan behöva starta om "kortservern". Den mjukvara som gör att kortet avkodas. Har du provat att stoppa in det i originalboxen för att se om det fungerar?

  5. #5
    "Starta om kortserver" är det samma som restart Softcam? Det har jag gjort några ggr isf. Vet inte om jag har originalboxen kvar. Det var en gammal CD inspelningsbar HD-box. Sämsta skit de haft. Får kolla det ikväll.

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av JohnFN Visa inlägg
    Sorry för lite kort info. Vårt Internet hade lagt ned igår kväll också så jag satt och skrev lite kort på mobilen. Hemskt att både TV och Internet lägger av samtidigt. Vad fasen gör man då? ;-). Jag kunde inte prova att köra en uppdatering då heller pga internet.

    Som sagt en VU+ Solo 2 som vi haft ett antal år och som funkat mer eller mindre klanderfritt. Har kört både CCcam och oscam-emu som softcam. Har alltid kört OpenPLI och körde länge på v.4 innan jag tyckte det var dags för en uppgradering i våras till senaste 7.0. Provade en uppgradering nyss, då internet är tillbaka och den uppdaterade fint till 7.1 men fortfarande samma. Ingen bild eller ljud men all kanalinformation ser man. Provade att ta ut programkortet igår och sätta i igen, vända på det fram och tillbaka. Det fungerade iaf för tre dagar sedan men enl. övriga i familjen så var det svart i förrgår tydligen (jag kollade inte tv då). Vad är au, för en som är rätt novis på det här?
    Au betyder autouppdatering och innebär att kortet uppdateras månad efter månad. Eftersom du haft boxen så länge verkar inte det vara problemet.

    Om du kör CCcam nu kan du prova att surfa till boxens IP-adress och lägga till :16001 typ 192.168.1.23:16001
    Du ska då få upp CCcams webinterface. Kolla runt i de olika menyerna och se om du kan hitta någon info om ditt kort. Det borde synas under Entitlements.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Om du använder Openpli 7.1 ladda ner Oscam och testa med den, du kollar på Canal Digital då behöver du inte göra några inställningar det fungerar direkt.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  8. #8
    Lite uppdatering trots att internet strular. Får sitta och knacka på mobilen. Det är iaf löst. Det visade sig att det var CD som avaktiverat kortet. Vi hade tvillingab. ett tag och tydligen hade bägge korten varit fortsatt aktiverade trots att vi sagt upp abonnemanget. Nu hade de upptäckt det och avaktiverade det äldsta kortet, vilket var det som satt i vår box. Det löste sig snabbt med ett samtal till supporten. Tack ändå för snabba svar och tips.

Liknande ämnen

  1. Ingen bild
    Av leö i forum Vu+
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2015-02-10, 18:12
  2. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2014-02-02, 23:07
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-02-08, 16:16
  4. Ingen bild - TV6
    Av patrikeson i forum Viasat
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-05-09, 15:00
  5. Ingen bild på TV7
    Av SatViewer i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-01, 18:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss