Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Dreambox DM800SE V2 startas när man försöker hitta sat-kanaler.

  1. #1

    Dreambox DM800SE V2 startas när man försöker hitta sat-kanaler.

    Hej grabbar!

    Så idag händer det något väldigt konstigt. När man försöker byta kanal startar Dreambox om. Efter det slutade det i en slinga med omstarter och jag bestämde mig för att flasha till en ny bild (OpenATV) och det fungerar tills jag försöker söka efter kanaler via Sat. Så fort jag försöker göra automatiskt / manuellt sökning efter kanaler startar det om igen.

    Nu är problemet att jag inte kan få några kanaler från Ccam längre och jag vet inte vad problemet är ärligt... Saker jag har försökt göra:

    - Flashade till ny bild
    - tog bort kabeln från satellit till Dreambox och försökte söka efter kanaler utan kabeln in

    och det är allt. och jag startar fortfarande om det. Vad kan jag göra för att fixa det?

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Thrillofit Visa inlägg
    Hej grabbar!

    Så idag händer det något väldigt konstigt. När man försöker byta kanal startar Dreambox om. Efter det slutade det i en slinga med omstarter och jag bestämde mig för att flasha till en ny bild (OpenATV) och det fungerar tills jag försöker söka efter kanaler via Sat. Så fort jag försöker göra automatiskt / manuellt sökning efter kanaler startar det om igen.

    Nu är problemet att jag inte kan få några kanaler från Ccam längre och jag vet inte vad problemet är ärligt... Saker jag har försökt göra:

    - Flashade till ny bild
    - tog bort kabeln från satellit till Dreambox och försökte söka efter kanaler utan kabeln in

    och det är allt. och jag startar fortfarande om det. Vad kan jag göra för att fixa det?
    Det skulle kunna vara att din power supply håller på att ge upp. Jag misstänker att kanalsökningen drar lite mer ström och att boxen då startar om ifall power supply är dålig och inte orkar lämna den ström som behövs.
    Om du har möjlighet så prova med en annan power supply.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Det skulle kunna vara att din power supply håller på att ge upp. Jag misstänker att kanalsökningen drar lite mer ström och att boxen då startar om ifall power supply är dålig och inte orkar lämna den ström som behövs.
    Om du har möjlighet så prova med en annan power supply.
    Oj kan det vara så pass? Är inte säker ifall jag har extra power supply. Är det någon speciell power supply som behövs eller kanske billig att köpa någonstans?

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    12volt och MINST 3 ampere
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2017-01-21, 19:34
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-01-15, 10:04
  3. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 20:52
  4. Trubbel med hitta kanaler..500
    Av Marty72 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-12-17, 21:04
  5. Hur gör man för att hitta kanaler..
    Av vaders i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-04, 23:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss