Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 12 av 12

Ämne: Få inte bild efter ny CCcam

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2014
    Inlägg
    41
    Tackad
    1 gånger
    Under "Shares och providers" är det tomt.

    Filen har jag döpt enligt "CCcam.cfg" och lagt direkt i etc, skall väll vara stora bokstäver de två första c? Servern skall det inte vara något fel på och filen har jag kopierat rakt in utan ändringar.

    Får fortfarande känslan att det är något i boxen som hänt. Konstiga är att jag provade i annan box också och fungerar inte där heller. Bytte till fiber för en vecka sedan men fungerade utan problem när jag kopplade in fibern i boxen. Problemet uppstod när jag la in den nya CCcam filen.

  2. #12
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av hc77 Visa inlägg
    Under "Shares och providers" är det tomt.

    Filen har jag döpt enligt "CCcam.cfg" och lagt direkt i etc, skall väll vara stora bokstäver de två första c? Servern skall det inte vara något fel på och filen har jag kopierat rakt in utan ändringar.

    Får fortfarande känslan att det är något i boxen som hänt. Konstiga är att jag provade i annan box också och fungerar inte där heller. Bytte till fiber för en vecka sedan men fungerade utan problem när jag kopplade in fibern i boxen. Problemet uppstod när jag la in den nya CCcam filen.
    Ja, du har rätt namn på filen och den skall ligga under /etc. Möjligen kan det finnas flera mappar som heter etc i så fall är det viktigt att man väljer den direkt under roten /etc.
    Filrättigheterna på min CCcam.cfg är -rwxr-xr-x eller med andra ord 755. Men jag tror inte filrättigheterna är speciellt avgörande.

    Om du kan logga in till kommandopromt på boxen kan du leta efter filer som heter CCcam.cfg med kommandot:
    find / -name CCcam.cfg
    Detta för att kolla ifall det finns fler filer med samma namn.

    Din diskussion här ligger väl på gränsen till det tillåtna. Här är som du vet endast tillåtet att diskutera kortdelning inom det egna hemmet. Eftersom du inte verkar ha koll på hur servern fungerar eller vill diskutera innehållet i din CCcam.cfg fil så kommer vi nog inte så mycket längre.
    Jag har försökt vara bussig och hjälpa till men någon stans får man dra gränsen när det börjar närma sig regelbrott.

    Om det inte är fråga om något regelbrott kan vi fortsätta diskussionen men då behövs troligen att du visar upp dina konfigurationsfiler både på servern och klienten. Lösenord och annan känslig info kan du naturligtvis maskera i så fall.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Ingen bild efter nyinstallation
    Av stona i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-12-14, 21:09
  2. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-04-14, 15:55
  3. [LÖST] Ingen bild efter satellitsökning (DM600S)
    Av klubbo i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-11-25, 12:31
  4. Min bild blir svart efter ca 5 min
    Av aw623 i forum Canal Digital
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2004-09-07, 10:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss