Sidan 7 av 8 FörstaFörsta ... 5678 SistaSista
Resultat 61 till 70 av 76

Ämne: Viasat och Canal Digital slås ihop!

  1. #61
    Färsking
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    29
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av maur Visa inlägg
    Ringde till CD idag och tänktee höra om det fanns nån möjlighet att få prova one place utan att behöva byta kort för det jag har idag är ju det gamla kortet och det passar ju inete i one place fört jag berättade om alla problem som varit med boxen och att jag bland annat hade läst om dom här och då sa hon att det bara var lögner och att ni9 som hade skrivit om boxen bara ville smutskasta dom och det var inga problem med boxen, och hon var sur hela tiden och var inte till mötesgående överhuvudtaget, till och med tidningarna jag berättade om att jag hade testat boxen var opålitliga och bara ville smutskasta one place boxen, och det enda sätt hon kunde erbjuda mig att testa boxen på var att täkna ett tvillingkort för 120 kr i månaden och 480 kr för boxen eller utan abb 1600 kr för boxen...?

    Sen när det gäller sammanslagningen så var allt jag läst om det här bara lögn enligt henne och inget att lita på, fast jag vet att det ni har skrivit om är sant, så var det lögn för att det stod på detta forum som hon inte ens kände till verade som för jag frågade varför vi kunder inte fick veta nåt i tid, för jag såg det här först i februari och då hade det varit ute här i flera månader utan ett ljud från CD om vad som var på gång... Nån av er som fått info om det?
    Då är väl detta bara lögner också. https://www.minhembio.com/forum/inde...owtopic=335330
    Och den här Facebook-gruppen som startats som bara fylls av problem med box********. https://www.facebook.com/groups/620236525149166

    Undvik den här boxen den är skit och sämre än så. Jag fick min gratis när jag förlängde mitt CD abb för ett par år sedan, har fortfarande inte provat den.
    Har även hårddisk, LNB och ny parabol liggandes som jag köpt från CD. Dags att öppna plånboken och få den fixad.

  2. #62
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Man kan väl återigen konstatera att personalen i kundtjänst har begränsade kunskaper. De är där för att SÄLJA på kunderna mer kanaler samt hålla Svensson nöjda. D.v.s. samma om du ringer valfri kundtjänst och frågar tekniska frågor som inte ingick i deras 5-dagars kurs.
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  3. #63
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2010
    Inlägg
    146
    Tackad
    3 gånger
    Vill bara kontra med att jag gillade min OnePlace skarpt. Med dess fel och brister, detta för att man klarade allt som appar och casta med en och samma enhet. Sedan känns den lite beta och slö, skulle finnas en Oneplace 2.0 med bättre hårdvara och nyare mjukvara som Android-TV 9, hade varit perfekt!

    Skickat från min HD1913 via Tapatalk
    Senast redigerad av Vispen74 den 2020-06-26 klockan 00:48.

  4. #64
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Enligt vad jag läst ska den åtminstone få en Android-TV 9 uppdatering.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  5. #65
    Färsking
    Reg.datum
    Apr 2020
    Inlägg
    4
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Vispen74 Visa inlägg
    Vill bara kontra med att jag gillade min OnePlace skarpt. Med dess fel och brister, detta för att man klarade allt som appar och casta med en och samma enhet. Sedan känns den lite beta och slö, skulle finnas en Oneplace 2.0 med bättre hårdvara och nyare mjukvara som Android-TV 9, hade varit perfekt!

    Skickat från min HD1913 via Tapatalk
    Enligt sida så har CD beställt en ny box från en annan tillverkare. I nu läget heter den "oneplace2"

  6. #66
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    45
    Tackad
    6 gånger
    Nu har viasat kortet börjat fungera på en del kanaler på 0,8w

  7. #67
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    433
    Tackad
    26 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tamos Visa inlägg
    Nu har viasat kortet börjat fungera på en del kanaler på 0,8w
    Ok intressant! Fungerade inte den förut på 1w?
    Enligt bla Lyngsat har dom kört simulcrypt en längre stund på 1w.

    Blir intressant se att hur länge dom tänker köra simulcrypt och vilket system det blir. Själv hoppas jag att det blir Conax. Byter dem till Videoguard säger jag upp abbet.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

  8. #68
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    37
    Tackad
    3 gånger
    Vad jag har förstått så fortsätter de med simulcrypt under 2021, till dess man riktat om alla paraboler och ny mjukvara för samsung 680 är klar, sen blir det Conax och 0.8w för hela slanten.
    Du ska dock inte ropa hej än.. Man verkar ha sänkt kraven för att sitta i CD's kundtjänst till att ha gått ut 9'an, så hjälp med OnePlace v1 eller v2 kan du glömma.

  9. #69
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    37
    Tackad
    3 gånger
    Låt oss följa dessa direktiv de senaste 2 åren.. Gör boxen strömlös i 10 min. Rensa cachen.. Ta ur hårddisken.. Ta nytt andetag..
    Att byta kanal med Onebox tar mellan 3-7 sekunder, kolla oscam's respons så ser du att kortet svarar under 200ms.
    Alla funktioner de flaggar som next-gen, har 3e parts boxar kunnat göra i 10 år.
    Box v2 kommer ha lite mer minne vilket var det största problemet i v1, dock kvarstår problemet med kvalitetssäkring..
    En junior projektledare tror på leverantörens dimridåer om kvalitet och innehåll.
    Leverantören lägger ut test och utveckling i Indien..
    Har jag glömt något..??
    2 år av katastrofal kvalitet ersätts av... tada... ny box, samma middleware leverantör och inga viten, Alla chefer har ignorerat kundernas klagomål, de fortsätter glatt på inslaget spår.

  10. #70
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    433
    Tackad
    26 gånger
    Citat Ursprungligen postat av efditac Visa inlägg
    Låt oss följa dessa direktiv de senaste 2 åren.. Gör boxen strömlös i 10 min. Rensa cachen.. Ta ur hårddisken.. Ta nytt andetag..
    Att byta kanal med Onebox tar mellan 3-7 sekunder, kolla oscam's respons så ser du att kortet svarar under 200ms.
    Alla funktioner de flaggar som next-gen, har 3e parts boxar kunnat göra i 10 år.
    Box v2 kommer ha lite mer minne vilket var det största problemet i v1, dock kvarstår problemet med kvalitetssäkring..
    En junior projektledare tror på leverantörens dimridåer om kvalitet och innehåll.
    Leverantören lägger ut test och utveckling i Indien..
    Har jag glömt något..??
    2 år av katastrofal kvalitet ersätts av... tada... ny box, samma middleware leverantör och inga viten, Alla chefer har ignorerat kundernas klagomål, de fortsätter glatt på inslaget spår.

    Just det här som är jävligt jobbigt!

    Ännu jobbigare alla kunderna som går på allt skitsnack!
    Jag har släkt i Finland ett land som annars valt bättre väg än Sverige gållande tv. Men en av mina släktingar har ändå ett abbonemang och fiber tv. Plötsligt börjar leverantören tom radera innehåll från den egna hårddisken. Man får inte enligt lag spara mer än 14 dagar

    Vette fan vilka fina tv, streamingtjänster kansje tom nerladnningstjänster vi skulle ha om folk ställde mer krav! Det var mer protester och vi skulle ha annan syn på upphovsrätt åtminstone inom EU området.
    Senast redigerad av kisumisu den 2020-11-22 klockan 09:08.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

Liknande ämnen

  1. Svar: 21
    Senaste inlägg: 2018-04-06, 16:57
  2. Viasat och Canal digital
    Av chrille82 i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-03-21, 23:45
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-01-17, 21:51
  4. Viasat o Canal Digital
    Av bigboss62 i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-16, 21:39
  5. [LÖST] Viasat ---> Canal Digital
    Av hajenhajen i forum Viasat
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-03-06, 22:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss