Resultat 1 till 10 av 76

Ämne: Viasat och Canal Digital slås ihop!

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Tackad
    53 gånger

Wink

Tack för den informationen. Jag har alltid tyckt det varit galet att man har två leverantörer av satellit TV. I flera andra länder
    finns det bara EN leverantör även om det inte gynnar konkurrens så kostar det faktiskt grymt mycket att köra ut TV kanaler
    via satellit.

Kalla fakta är nog att dom helt enkelt måste förenkla för sig själva och bolagen måste gå ihop och växa om det ska finnas
    en chans att överleva, med växa menar jag inte att det tillkommer nya kunder utan att att färre bolag för att fortfarande kunna
    behålla någon form av lönsamhet. Streaming och annat har ju stulit en hel del kunder från de mer traditionella systemen.
    CD och Viasats streaming tjänster är ju riktigt usla tekniskt sett om man jämfört med t.ex. Netflix. för inte tala om D-play osv.

Anledningen till att jag fortfarande använder parabol är att jag uppskattar stabiliteten om man jämför med fiberkabel
    då det är avbrott och problem då och då eftersom de flesta kör via stadsnät då det är prismässigt fördelaktigt. För inte tala
    om de ständiga kanal flyttarna i marksänd TV som jag blev galen på. Vet inte om det är så numera men tröttnade på att man
    måste installera om boxen och kanalsöka som dom alltid säger. Parabolboxen sköter sig själv och funkar bra men då har jag
    ju CDs egna box, dock inte den äckliga one-place boxen som kör android. Har bytt ut den vita boxen då det funkade
    bra tidigare men blev slö efter någon muppig programuppdatering.

Nej, streaming är helt klart framtiden men det är också skönt att bli matad med ett utbud man inte styr över för man
    helt enkelt inte orkar. Har man för mycket utbud kan man också bli frustrerad över att man inte vet vad man ska titta på.
    Hoppas att Viasat verkligen går ihop med CD och att dom kan byta ut hela streaming plattformen.

Varför inte licensera Netflix systemet (om det går) eller hitta någon bättre lösning, jag har inget emot reklam men
    det viktigaste för mig och förmodligen alla andra är flexibilitet och smidighet samt även möjligheten att köra med
    dreambox och annat för dem som vill det.

I övrigt har jag långt tillbaka i tiden haft en dator kopplad till TVn och kört utbud den vägen, det var innan netflix,
    youtube, smartphones, IPTV osv. Det hela började när man fick xDSL bredband, sedan gick det inte att gå
    tillbaka till vanlig usel TV som jag endast använder till att slö-titta och ibland går det någon film osv.
    Senast redigerad av DennisOlof den 2020-01-03 klockan 18:48.

Liknande ämnen

1. Svar: 21
    Senaste inlägg: 2018-04-06, 15:57
  2. Viasat och Canal digital
    Av chrille82 i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-03-21, 22:45
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-01-17, 20:51
  4. Viasat o Canal Digital
    Av bigboss62 i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-16, 20:39
  5. [LÖST] Viasat ---> Canal Digital
    Av hajenhajen i forum Viasat
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-03-06, 21:05

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss