Blir även intressant se om dwt blir då pairad conax som gäller. Då är det lite som pest eller kolera vilket dom väljer.
Blir även intressant se om dwt blir då pairad conax som gäller. Då är det lite som pest eller kolera vilket dom väljer.
Openpli 9.1 VU+Solo2
Openpli 7.2 VU+Duo
Openpli 7.2 VU+Uno
Openpli 7.2 VU+Uno
Openpli 7.2 VU+Uno
Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
Gibertini 1.2M (28.2E)
Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.
DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
Raspberry Pi 4 - LibreELEC
Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be
Openpli 9.1 VU+Solo2
Openpli 7.2 VU+Duo
Openpli 7.2 VU+Uno
Openpli 7.2 VU+Uno
Openpli 7.2 VU+Uno
Gibertini 1.2M (28.2E)
Godkänner CD parning av 1 kort med 2 eller flera moduler då annars är det ju ingen mening med att försöka dela om de nu skulle para samtliga kanaler. (Nu tror jag inte de kommer para allt men de kanske parar mer än de gör idag)
Jag har en känsla att dem har parat ihop till samma kort serie som är i ditt abb.
Jag har tvillingkort. Parade en box till huvudkortet men den rullar likväl med tvillingkortet!
Boxen köpte jag begagnat och cd var tvugna uppdatera boxen genom kundtjänst innan den hoppade igång.
Sen om dem har någon hårdvarugräns på 4boxar eller moduler vet jag inte. Är möjligt dem har det.
Men du kan ju teckna 4 kort alternativt köpa begagnat och låta cd paira ihop. På mitt abb står det nu 2 boxar och 1 ca modul och jag har inte 3 kort.
Tycker det är konstigt system dock att hårdvara är helt låst till abb!
Är det för att hålla koll på pairing eller motverka en begagnatmarknad?
Hursom kopplade cd ihop den beg boxen med mitt kort och utan kostnad.
Senast redigerad av kisumisu den 2020-11-27 klockan 16:45.
Openpli 9.1 VU+Solo2
Openpli 7.2 VU+Duo
Openpli 7.2 VU+Uno
Openpli 7.2 VU+Uno
Openpli 7.2 VU+Uno
Gibertini 1.2M (28.2E)
Lyfter denna tråden för nu är det ungefär 5 år sen viasat och canaldigital slogs ihopa
alla kanaler simulcryptas fortfarande i 3 system, nagra, conax och videoguard.
pratade med Allente för jag försökte ändra mina paket, men de verkar bara vilja sälja streaming.
”stora” paketet där bla v sport premium, v sport motor, fotboll och v film kanalerna ingick verkar inte gå att nyteckna.
dessa kanalerna kan inte heller tecknas separat. Likaså tv4 kanalerna (tennis, fotboll m.fl.) finns ej i något paket som kan nytecknas.
det finns parabol basic och parabol standard antagligen för dessa är vanligast, sen finns det ett nytt parabol standard plus paket, men det enda som är mer i detta plus paket är fler streaming tjänster.
nya Viaplay sport ligger i basic paketet vilket är lite konstigt
funderar på att fimpa allt nu eller gå ner till basic. Men är det någon som vet om det går att få Eurosport 2 på nått annat sett (Eurosport 1 finns fta på tyska på astra1) (streama via hbo-max är inte intressant)
marknätet finns det bara SVT och tv4 kvar i samt dansk statlig tv här i Skåne
bredband har också blivit galet dyrt men det är ju svårt att vara utan
hur gör ni andra
sen tycker jag att det är synd om nu sat tv går i graven i Norden, jag har hållit på med detta sen första Astra satelliten feb 1989 :-(
tror iptv tar över mer o mer faktiskt med priset så får du mycket mera än det du betalar dyrt för idag men det är bara min mening och vad jag har sett runt om
gällande iptv
har själv hållt på med parabol och skit sen länge tillbaka har jobbat som servicetekniker inom kabeltv boxer parabol osv
var med när danska stop stop med koder för typ comhem boxer viasat o canal digital
man brände många kort sen till släkt o vänner osv det va tider det
Senast redigerad av jo1 den igår klockan 22:19.
IMG_5668.jpg
man får klicka vidare efter man valt parabol abonnemang så kommer man till tillvalspaket
Tyvärr verkar allt gå via streaming och bredbandsabonnemang bara höjs i pris. Går inte ens förhandla om priset.
Hos Allente har jag dock förhandlat priset rätt nyligen.
För missade göra det förra året och fick 1 mån hög faktura.
Nu var jag ute i riktigt god tid.
Så har det bundet till 2026-09-01
Nu har jag dock nåt paket där båda Eurosport ingår, vissa Tv4 kanaler ingår. Men inte all sport eller film.
V-Film hade ju samma filmer som Viaplay har. Fördelen var dock att man kunde spela in.
Riktigt glad att finnarna bytte system till DVBT-2 så där lär nog inte kanalerna släckas inom nära framtid. Fast man vet inte vad som händer om några år.
En del av mig vill också fimpa all betal tv när jag ändå har de mesta via marknätet.
Svenskar kan jag dock förstå att man tar streaming. T ex Telia har ju ganska fördelaktiga priser på de sättet att tv i princip ingår. Men skulle jag bo i Finland skulle jag 100% nöja mig med 20 dvb kanaler! Lite annat som sagt i Sverige där bara statlig och tv4 tv ingår.
Streaming vill jag inte börja betala. Lite sur på en del av mina släktingar som kör streamad tv i Finland. Idiotism betala för kanalerna som syns gratis via DVB-T2.
Göder även betaltv principen
Dom gör det tydligen för att få inspelningvilken som helst tv klarar av inspelning idag bara man orkar köpa en extern hårddisk eller usb minne.
Själv har jag just DVB för att KUNNA spela in!
Senast redigerad av kisumisu den idag klockan 08:10.
Openpli 9.1 VU+Solo2
Openpli 7.2 VU+Duo
Openpli 7.2 VU+Uno
Openpli 7.2 VU+Uno
Openpli 7.2 VU+Uno
Gibertini 1.2M (28.2E)