atomized, instämmer.
Jag har själv parabol och det kostar men jag tycker familjepaketet passar mig än så länge. Lite sur på att dom tog bort några
bra kanaler. Jag tittar inte så mycket men uppskattar säkerheten i parabol tekniken. Har fiber men det är ett stadsnät och
avbrott lite då och då, det säger i alla fall grannar som har TV via olika bolag. Sedan har jag en antenn för marksänd TV
om det blir något knas med parabolen eller boxen.
Då har man alltid någon leverans. Sedan är ju playtjänster bra och ganska billiga när dom fungerar.
Men det är klart, ska man ha flera kort så drar priset iväg snabbt.
Det är svårt för mig att klara mig utan discovery kanaler, natgeo osv. Svensk TV slutade jag nästan helt
att titta på för cirka 10år sedan. En och annan play grej, kunskapskanalen har en del bra saker men
inte mycket att titta på. Samma sak med typ TV3-TV12 det mesta är för skräpigt och ointressant för mig.
Däremot har jag fått prova netflix av någon som har konto och det är faktiskt riktigt bra.
Det som verkligen dödar vanlig linjär TV är ju den numera sjukliga mängden reklam, nästan löjligt hur
mycket reklam det är. Sedan är ju kvaliten betydligt högre med parabolkanalerna och inte
några störningar. Men jämför man med netflix så tycker jag det är lika bra.
Däremot D-play och andra "svenska" play-tjänster tycker jag suger rent tekniskt sett, dåliga plattformar,
låg bitrate och knas GUI. Varför kan dom inte bara "hyra" netflix konceptet och köra det på sin
egen platform ?

Svara med citat