Resultat 1 till 10 av 82

Ämne: Viasat och Canal Digital slås ihop!

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Tackad
    53 gånger
    atomized, instämmer.

Jag har själv parabol och det kostar men jag tycker familjepaketet passar mig än så länge. Lite sur på att dom tog bort några
    bra kanaler. Jag tittar inte så mycket men uppskattar säkerheten i parabol tekniken. Har fiber men det är ett stadsnät och
    avbrott lite då och då, det säger i alla fall grannar som har TV via olika bolag. Sedan har jag en antenn för marksänd TV
    om det blir något knas med parabolen eller boxen.

Då har man alltid någon leverans. Sedan är ju playtjänster bra och ganska billiga när dom fungerar.
    Men det är klart, ska man ha flera kort så drar priset iväg snabbt.

Det är svårt för mig att klara mig utan discovery kanaler, natgeo osv. Svensk TV slutade jag nästan helt
    att titta på för cirka 10år sedan. En och annan play grej, kunskapskanalen har en del bra saker men
    inte mycket att titta på. Samma sak med typ TV3-TV12 det mesta är för skräpigt och ointressant för mig.

Däremot har jag fått prova netflix av någon som har konto och det är faktiskt riktigt bra.

Det som verkligen dödar vanlig linjär TV är ju den numera sjukliga mängden reklam, nästan löjligt hur
    mycket reklam det är. Sedan är ju kvaliten betydligt högre med parabolkanalerna och inte
    några störningar. Men jämför man med netflix så tycker jag det är lika bra.

Däremot D-play och andra "svenska" play-tjänster tycker jag suger rent tekniskt sett, dåliga plattformar,
    låg bitrate och knas GUI. Varför kan dom inte bara "hyra" netflix konceptet och köra det på sin
    egen platform ?
    Senast redigerad av DennisOlof den 2020-02-04 klockan 23:41.

Liknande ämnen

1. Svar: 21
    Senaste inlägg: 2018-04-06, 16:57
  2. Viasat och Canal digital
    Av chrille82 i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-03-21, 23:45
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-01-17, 21:51
  4. Viasat o Canal Digital
    Av bigboss62 i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-16, 21:39
  5. [LÖST] Viasat ---> Canal Digital
    Av hajenhajen i forum Viasat
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-03-06, 22:05

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss