maur, jag instämmer.
Jag bryr mig om bra ljud, problemet är bara att jag inte har plats för hemmabio system. Däremot uppskattar jag NetFlix som jag tagit del av på en Samsung smart-TV. Riktigt bra bild är det och streaming funkar fint. Det är riktigt trevligt med 5.1 eller bra ljud men tyvärr tycks inte folk bry sig om det längre. BluRay och DVD kommer inte försvinna men det lär inte komma något nytt och utvecklingen har stannat av. Jag som är lite mer insatt i frågan kan säga att det är säkrare och bättre att spara material på DVD-R än vad det är med BluRay. Notera att vi pratar brännbara skivor och inte sådant man köper färdigt i butik. DVD kom helt enkelt mycket tidigare, utvecklades mer, inte lika komplext, stabilare media oavsett fabrikat och helt enkelt säkrare. Påminner mycket om brännbara CD skivor som typ ingen använder längre nästan. Vi får se vad som händer med försäljning av media, streaming har ju helt klart tagit över. Mestadels för att kvaliten är tillräckligt bra men antagligen för att utbudet i stort sett är ENORMT. Det finns ju sinnessjukt mycket på NetFlix man hinner ju inte ens titta på det man vill titta på nästan.
Jag undrar mycket vad dom ska hände med traditionell satellit TV, inte teknisk sett utan vad gäller utbudet och om nu CD + Viasat blir av. Vi väntar på besked antar jag.