Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Open VPN på ASUS Router RT_AC88U

  1. #1

    Open VPN på ASUS Router RT_AC88U

    Hej

    Jag har Bahnhof hemma via Telia Open Fiber 100mbit/100mbit och vill köra med deras open VPN installera på router men lyckas inte , på PC funkar direkt.
    guiden är väldigt enkel att följa men när jag ska ladda upp conf. file stöttar på problem , Bahnhof har 3 st (ca.crt; client.ovpn;tls.key)men i guiden man laddar upp första två . sedan finns möjligheter att uppdatera manuell men (Certificate Authority;Client Certificate;Client Key;Static Key (Optional);Certificate Revocation List (Optional)) men lyckas inte

    någon som vet hur man gör?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Hej
    Jag har en ASUS RT-AC66U_B1 och jag valde under flikenVPN , Client , Openvpn och sedan add profile. Skrev in username och password sedan upload den filen som sluter på .ovpn detvar allt.

  3. #3
    hej

    jag gör samma sak fortfarande fel, efter uppladning får jag "Avslutad, Lack of Static Key(Optional), Lack of Certificate Authority"
    annars hur funkar det för dig?

  4. #4
    hej

    nu blev det lite bättre får "IP/ routning konflikt"
    Senast redigerad av patoalexis38 den 2019-10-28 klockan 18:25.

  5. #5
    hej

    installerade Merlin FW , funkar perfekt!!

Liknande ämnen

  1. NewCS på en ASUS router
    Av Mango i forum Guider
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 20:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss