ricki, nej inte vad jag vet. I alla fall inte mer än att jag kör min box hela tiden i standby. Händer någon gång att jag startar om den men det var nog mer än ett år sedan.
Jag vill byta till en bättre box men dom tråkmånsarna slutade sälja den boxen. Bara en vita (som jag har) och den där skräpiga Android boxen kvar nu. Tänkte
köpa begagnat för jag gillade den där andra boxen, mycket snabbare än den vita och linux. Vill jag köra android vill jag välja det själv, har andra prylar för
allt sådant. Men det är klart Canal Digital vill sälja sin streaming och den biten men där är det bättre med PC, då kan man streama allt från alla möjliga
olika källor.
Någon som vet vad det är för kanal som gäller idag?
Får ingen epg update på varken tv4 kanaler, nickellodeon, vh1....eller har cd några tekniska problem idag?
Fattar inte det här som cd håller på ändrar hela tiden. Samma sak med frekvenser. Precis som engelska freesat
Verkar bara jävlas med oss som inte har deras skitboxar!
Men hur funkar det i tv med inbyggd sattelitmottagare dem måste väl också göra allt manuellt?
Edit: var kanske min box som hångt för nu fick jag vecko epg hos Svt i alla fall.
Senast redigerad av kisumisu den 2020-10-30 klockan 10:59.
Openpli 7.2 VU+Solo2
Openpli 7.2 VU+Duo
Openpli 7.2 VU+Uno
Openpli 7.2 VU+Uno
Openpli 7.2 VU+Uno
Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
Gibertini 1.2M (28.2E)
Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.
TV4 Film funkar för mig på 0,8w
och TV4 HD för 4,8e
Senast redigerad av bbra2000 den 2020-10-30 klockan 11:01.
Plötsligt har jag tappat veckoguiden för vissa kanaler medans andra fungerar. Jag hämtar EPG från TV4 Fakta, TV4 Film och även alla andra kanaler i mitt paket men saknar komplett guide för: TV3, Kanal5, TV6, ID Investigation, Discovery, Godare, History, History 2, Paramount, Disney Channel, Nickelodeon, Nicktoons och DW.
Jag använder MediaPortal. Nån som har någon idé om hur jag ska få det att funka?
Några kanaler har bytt frekvens, ex. TV 3..
Uppdatera till nya frekvenser, så skall du se att EPG data kommer tillbaka.
OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.
Jag har nu löst detta problemet. Det hjälpte inte att uppdatera till nya frekvenser. Det som funkar för mig är att hämta EPG från TV4 Fakta - Text.
TV4 Film och TV4 Fakta ger mig ingen EPG alls för vissa kanaler.