Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Internetboxar för CD?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2010
    Inlägg
    147
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Ett alternativ som som funkar med alla leverantörer är att skaffa en liten PC till TV:n. Jag håller på att byta ut satellit-sändningar mot att titta via nätet istället. Jag har skaffat en liten PC som heter Lenovo Tiny https://lh3.googleusercontent.com/YY...c0x00FFFFFF-nu

    Den är 3cm hög och liten som en bok ungefär. Det finns begagnade sådana att få tag i för dryga tusenlappen och uppåt. Jag skaffade en med Intel CoreI5 8GB RAM och en liten SSD. Den klarar allt som en PC brukar klara. Det innebär att man kan titta på alla kanalers Play-tjänster plus allt annat som finns på nätet. Man kan också titta på sina egna bilder och videofilmer. Och få upp allt på TV-skärmen.

    Jag håller på att byta ut CD:s familjepaket med C-more som kostar 538:-/mån mot att istället använda SVT Play, C-more Standard och D-Play på datorn. Jag får nästan samma kanaler för drygt 200:-/mån och det bästa är att jag kan se nästan alla program reklamfritt!
    Hade så förut. Nu kör jag Android-TV rakt igenom. De gånger jag vill använda Canal Digitals app eller andra appar som inte finns anpassade till Android-TV, så plockar jag fram ett tangentbord med TouchPad inbyggt. Vips så kan man köra alla tillgängliga Android appar i TVn, vilket är betydligt smidigare än ett PC-gränssnitt. Det är mina erfarenheter.

    Skickat från min CMR-W09 via Tapatalk

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Vispen74 Visa inlägg
    Hade så förut. Nu kör jag Android-TV rakt igenom. De gånger jag vill använda Canal Digitals app eller andra appar som inte finns anpassade till Android-TV, så plockar jag fram ett tangentbord med TouchPad inbyggt. Vips så kan man köra alla tillgängliga Android appar i TVn, vilket är betydligt smidigare än ett PC-gränssnitt. Det är mina erfarenheter.
    Smaken är väl olika. Jag gillar PC-gränssnittet just för att det ger så många möjligheter och så gott som all tänkbar programvara (Kodi m.m.) går ju att installera på PC:n.
    Jag sitter i soffan med ett trådlöst multimediatangentbord och njuter av att ha ett riktigt tangenbord att skriva på när man ska skriva in URL:er m.m.

    Frugan däremot gillar bättre att sitta och hålla på med appar i mobilen och casta till Chromecasten för att göra samma sak. Så ja, det är väl en smaksak vad man föredrar.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Gillar inte Internet och Streaming egentligen. Vill ha min satellitTVmottagare, Blu-ray-spelare med mera. Vill inte vara i händerna på någon som kan ta bort det jag vill titta på efter eget tycke.

    Var/Är enbart intresserad ifall jag skulle missa något jag borde se.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    184
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Schwede30 Visa inlägg
    Gillar inte Internet och Streaming egentligen. Vill ha min satellitTVmottagare, Blu-ray-spelare med mera. Vill inte vara i händerna på någon som kan ta bort det jag vill titta på efter eget tycke.

    Var/Är enbart intresserad ifall jag skulle missa något jag borde se.

    Jag håller med dig och du har samma tänk som mig och ja om du har filmer och musik på fysisk media så visar det vilken typ av person du är och den fysiska median betyder ju mer än ljudet som kommer ur högtalarna, för många Cd Skivor följer det ju med häften med olika information om artisten och dess historia och ju mer du vet om varje film och låt ju mer betydelse får den ju... Eller vad tycker du om det? MVH: Mattias.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss