Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Internetboxar för CD?

  1. #11
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Vispen74 Visa inlägg
    Hade så förut. Nu kör jag Android-TV rakt igenom. De gånger jag vill använda Canal Digitals app eller andra appar som inte finns anpassade till Android-TV, så plockar jag fram ett tangentbord med TouchPad inbyggt. Vips så kan man köra alla tillgängliga Android appar i TVn, vilket är betydligt smidigare än ett PC-gränssnitt. Det är mina erfarenheter.
    Smaken är väl olika. Jag gillar PC-gränssnittet just för att det ger så många möjligheter och så gott som all tänkbar programvara (Kodi m.m.) går ju att installera på PC:n.
    Jag sitter i soffan med ett trådlöst multimediatangentbord och njuter av att ha ett riktigt tangenbord att skriva på när man ska skriva in URL:er m.m.

    Frugan däremot gillar bättre att sitta och hålla på med appar i mobilen och casta till Chromecasten för att göra samma sak. Så ja, det är väl en smaksak vad man föredrar.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Gillar inte Internet och Streaming egentligen. Vill ha min satellitTVmottagare, Blu-ray-spelare med mera. Vill inte vara i händerna på någon som kan ta bort det jag vill titta på efter eget tycke.

    Var/Är enbart intresserad ifall jag skulle missa något jag borde se.

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    214
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Vispen74 Visa inlägg
    Nu är inte det urspungsfrågan, men med Apple TV missar man Kodi med alla dess tillägg väl?

    Skickat från min CMR-W09 via Tapatalk
    Jag har både Kodi med alla dess addons och tex Popcorn Time på min ATV4

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Inte så konstigt. Apple TV stöds av CD.

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    184
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Schwede30 Visa inlägg
    Gillar inte Internet och Streaming egentligen. Vill ha min satellitTVmottagare, Blu-ray-spelare med mera. Vill inte vara i händerna på någon som kan ta bort det jag vill titta på efter eget tycke.

    Var/Är enbart intresserad ifall jag skulle missa något jag borde se.

    Jag håller med dig och du har samma tänk som mig och ja om du har filmer och musik på fysisk media så visar det vilken typ av person du är och den fysiska median betyder ju mer än ljudet som kommer ur högtalarna, för många Cd Skivor följer det ju med häften med olika information om artisten och dess historia och ju mer du vet om varje film och låt ju mer betydelse får den ju... Eller vad tycker du om det? MVH: Mattias.

  6. #16
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    @atomized, delvis så har jag gjort sedan jag fick ADSL vilket var för typ 20år sedan. Det jag inte kunde se på TV kanaler etc laddade jag ner (elaka piraten). Ingen reklam och enkelt att följa serier samt titta på TV när det passade. Funkade lite som streaming fast kräver ändå en del jobb och lagringsutrymme. Å andra sidan fanns ju knappast streaming som Netflix etc på den tiden. Allt kopplades så klart till en stor CRT TV. Det var riktigt smidigt.

    Skaffade CD för ett bra tag sedan och tittade en del men reklamen var jobbigt. Numera med one-place boxen tittar jag på en del saker man tittar faktiskt mest via catchup. Det som man kan kalla för video-arkiv, det är otroligt befriande att slippa nästan all reklam. En del kanaler har reklam man inte mycket och andra kanaler kan man spola förbi reklamen. Så otroligt skönt att man kan bestämma själv när man vill titta och man behöver inte ladda ner en massa saker själv utan det räcker med att man betalar för tjänsterna så får man grejerna den vägen via streaming.

    One-Place boxen fungerar bra sedan den uppdaterades till Android TV 9 men finns inte mycket plats för externa appar. Annars funkar den ok.

    Oavsett kostnader, tvillingkort etc. Den stora fördelen är att kunna slippa allt för mycket reklam och att många TV kanaler program sparas i catchup i sju dagar. Lägg sedan till streaming tjänster om d-play, netflix, hbo nordic etc så har man nästan allt. Kräver inget eget arbete och det mesta finns där. Grymt smidigt. Händer ju att man hämtar hem en film här och där men jag har inget behov av att se filmer när dessa kommer ut utan noterar istället i en lista vad som är intressant och förr eller senare visas det i TV eller på någon streaming tjänst. Så skönt inte behöva tanka ner saker utan man kan streama när man vill.

    Återstår att se om CD kan komma ut med en snabbare och bättre box på sikt, funkar ok som det är nu men det kunde varit bättre. Hur CD appen på android från playstore fungerar vet jag inte. Jag har inte haft några större problem med One-place boxen sedan den uppdaterades även om den är slö, det funkar i alla fall.

    Ytterligare ett problem är avbrott på fiberkabeln, det händer en hel del här i Stockholmsområdet så det är drygt, därav jag är kvar på CD via parabol. Å andra sidan är det bara familjepaketet jag har då de andra tjänsterna kostar för mycket, bättre betala för netflix, HBO, D-play om man behöver det.

    @Schwede30, tja det beror på. Jag har ju "laddat" ner en hel del genom tiderna och det har jag sparat på hårddisk. Inte samma sak som att köpa skivor vilket kostar men det är ok, det stora problemet är att få plats med allt. Det finns ju folk på YT som har hyllor efter hyllor proppfulla med skivor, filmer musik etc. Det möjligheten har inte jag plus att jag faktiskt inte gillar det så mycket. Jag har bara en del saker på skivor. Sådan jag verkligen vill ha sparat, resten gör det inget om hårddisken skulle gå sönder eller jag förlorar allt eftersom det inte är så viktigt för mig.

    Bilder och annat personligt som är viktigt är ju sparat på flera sätt så där är jag säkrare, även bilder är selektivt framkallade via tjänster på nätet och i fotoalbum. Plus DVD skivor. Gjort så mycket som möjligt för att undvika total katastrof. Om nu inte allt brinner upp men jag har även sparat bilderna nerpackade i .rar filer där jag har mitt domän och ganska mycket lagringsutrymme för att gardera mig där också.
    Senast redigerad av DennisOlof den 2021-03-28 klockan 14:11.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss