Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Problem att läsa in ny image på MB Premium Twin

  1. #1

    Problem att läsa in ny image på MB Premium Twin

    Min tidigare MB9 har efter lång och trogen tjänst sagt upp sig, som läget är kommer vi att behöva satellit-tv ytterligare en tid, vet inte hur länge. Kanske ett år, kanske tre år innan kommunen kan leverera fiber.
    Tänkte då att hålla igen på investeringar så jag köpte en begagnad MB Twin. Den har Egami 4.4.0 installerad vilket känns lite daterat, så jag läser in Egami 8.X.X tänkte jag..
    Men icke, trots att jag använder samma USB-sticka som när jag lägger in ny image på min MB micro, men förstås med rätt mjukvaruversion så säger Twin att det inte finns några läsbara filer på stickan.
    Jag har provat med några olika images (bara Egami), och boxen reagerar likadant.
    Har någon här stött på liknande problem? //Mitofar

  2. #2
    Finns det någon här som har listat ut varför vissa USB-stickor fungerar att flasha med och andra inte?
    Den sticka som jag använde för att flasha mina gamla MB9r och som fungerade att flasha MB Micro med accepteras
    inte längre av vare sig Micro eller Twin. Har även provat med en "näve" andra gamla stickor utan positivt resultat.
    Nu funderar jag på om RS232 kontakten på baksidan av boxen kan användas, eller finns det något annat sätt?
    Kan man lägga den nya imagen i /tmp och uppdatera därifrån? Många frågor och själv har jag ingen lösning. HJÄLP!!

  3. #3
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Sista versionen av Egami som fungerade på min Miraclebox Premium Twin HD var Egami-8.0
    Så för att få en nyare och snabbare firmware bytta jag image till Openvix-5.2.040 istället.
    Senast redigerad av Minime den 2020-01-07 klockan 08:29.
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  4. #4
    Tack för svar!
    Jag kör 8.3.0 nu och det funkar väl hyfsat, tycker väl att det kunde vara mera användarvänligt.
    Det är ju inte alldeles solklart vilka vägar man ska gå för önskat resultat! Jag trivdes bättre
    med den gamla MB 9 burken

Liknande ämnen

  1. Miraclebox premium twin+ och openli4
    Av mmbv5 i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-09-20, 12:48
  2. Streaming MB premium Twin S2
    Av Hassan12 i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-01-11, 14:35
  3. Hur uppdatera en Miraclebox Premium Twin HD ?
    Av Zoorg i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-12-09, 16:32
  4. MB Premium Twin S2 lnb out
    Av Hassan12 i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-06-23, 03:03
  5. Problem med Miraclebox Premium Twin HD (2xS2)
    Av timsan i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-08-26, 11:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss