Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 25

Ämne: Dm525hd

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Tuning misslyckas om man har dålig signal, eller om frekvensen inte har rätt värden.
    Du har knappast dålig signal eftersom du får in de andra HD kanalerna.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av ricki Visa inlägg
    Tuning misslyckas om man har dålig signal, eller om frekvensen inte har rätt värden.
    Du har knappast dålig signal eftersom du får in de andra HD kanalerna.
    Jag får in alla HD-kanaler jag abonnerar på på TV'n.

    Det är det som är så konstigt.

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Du förstår tydligen inte vad jag skriver, annars hade du sökt som jag har beskrivit.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  4. #14
    Som sagt var, jag gav upp Boxer-kanalerna.

    Kör Comhem istället.

    Nu försöker jag få igång avkodningen så det går att se kanalerna jag betalar för.

    Är det något jag ska tänka på, eller är det bara att göra som t.ex. DM 8000.

    Jag kör original image.

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Jag tror att du är den ende som använder original image, hoppas du kan få hjälp.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av ricki Visa inlägg
    Jag tror att du är den ende som använder original image, hoppas du kan få hjälp.
    Vad ska jag använda för image då???

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    291
    Tackad
    25 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Ralle1 Visa inlägg
    Vad ska jag använda för image då???
    Jag använder alltid open pli till mina boxar men det finns inte så många till DM520/DM525 inte till dreambox överhuvud taget!
    Har laddat upp denna i filarkivet openpli-6.2-release-dm520-20180602.rootfs.tar Den ligger för närvarande i modereringskön!
    Det går att testa andra också tex. openatv, OpenBlackHole mm.
    Open atv har jag provat, men tyckte inte om den strukturen smaken är olika som tur är.


    Så här går det ialla fall till vad man än väljer!
    Stäng av boxen från meny viloläge/omstart välj stäng av, eller om det bara finns viloläge i orginal minns inte.
    Sätt fingret på lysdioden på framsidan, håll fingret hela tiden på lysdioden det blinkar snabbt rött och blått.
    När lysdioden slutar blinka, ta bort fingret viktigt är att hålla fingret kvar tills det slutar blinka.
    Efter några sekunder visas ip-adressen på tven men för säkerhets skull ta reda på boxens ip-adress innan!
    Via webbläsaren skriv http://192.162.1.boxens ip
    Du ser nu att DM520/DM525 är redo klicka på Firmware upload och välj den image du ska ha för boxen
    Tryck nu på på Go! Nu ser du i webläsaren att den skriver en ny image, det tar någon minut.
    När det är klart välj reboot.

  8. #18
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av lus Visa inlägg
    Har laddat upp denna i filarkivet openpli-6.2-release-dm520-20180602.rootfs.tar Den ligger för närvarande i modereringskön!
    Hittade denna och en fil till som du hade laddat upp idag. Jag har godkänt båda.

    Forumet fungerar lite dumt för vi admins får inte någon notis när det finns nya filer som behöver godkännas. Så om någon väntar på en fil som inte är godkänd går det bra att slänga iväg ett PM till mig.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #19
    Citat Ursprungligen postat av lus Visa inlägg
    Jag använder alltid open pli till mina boxar men det finns inte så många till DM520/DM525 inte till dreambox överhuvud taget!
    Har laddat upp denna i filarkivet openpli-6.2-release-dm520-20180602.rootfs.tar Den ligger för närvarande i modereringskön!
    Det går att testa andra också tex. openatv, OpenBlackHole mm.
    Open atv har jag provat, men tyckte inte om den strukturen smaken är olika som tur är.


    Så här går det ialla fall till vad man än väljer!
    Stäng av boxen från meny viloläge/omstart välj stäng av, eller om det bara finns viloläge i orginal minns inte.
    Sätt fingret på lysdioden på framsidan, håll fingret hela tiden på lysdioden det blinkar snabbt rött och blått.
    När lysdioden slutar blinka, ta bort fingret viktigt är att hålla fingret kvar tills det slutar blinka.
    Efter några sekunder visas ip-adressen på tven men för säkerhets skull ta reda på boxens ip-adress innan!
    Via webbläsaren skriv http://192.162.1.boxens ip
    Du ser nu att DM520/DM525 är redo klicka på Firmware upload och välj den image du ska ha för boxen
    Tryck nu på på Go! Nu ser du i webläsaren att den skriver en ny image, det tar någon minut.
    När det är klart välj reboot.
    Tjusigt, tack ska du ha.

    Nu undrar jag hur jag får bild på betalkanalerna?

    Jag har inte använt openpli förut, så vore tacksam för hjälp med det.

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Vad har du gjort hittills, efter installationen?

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss