Resultat 1 till 10 av 25

Ämne: Dm525hd

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    923
    Tackad
    147 gånger
    Testa detta på de frekvenser som det blir "tuning misslyckades".

    Hdtv-sändningarna DVBT2 sänds nu i både UHF- och VHF-bandet för Sweden Terrestrial.

    Terrest manuell scan, sökning på single transponder UHF kanaler,
    dessa parameter behövs för frekvens tex 682MhHz så sätt:
    01 framför 682 så det blir 01682 i frequency:
    Frekvency 01682
    Inversion ON
    Symbol rate 08000
    Polarization H
    FEC Auto

    Terrest manuell scan, sökning på single transponder VHF kanaler är lite trixigare,
    dessa parameter behövs för frekvens tex 177,5 MhHz så sätt:
    01 framför 177,5 så det blir 01177 i frequency:
    Frekvency 01177
    Inversion ON
    Symbol rate 07000
    Polarization H
    FEC Auto

    lycka till Freelock

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 705
    Tackad
    93 gånger
    När jag sökte fick jag bara in dom kanalerna när jag använde manuell sökning
    sedan användardefinerad transponder där måste du sätta in värden beroende på var du bor.
    Sen går du ner i raden där det står PLP ID = 001 ska det stå där.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av lus Visa inlägg
    Tuning misslyckades får man om kanalen har dålig signal!

    Där jag bor är det denna sökning man får göra. Kanal 36 Frekvens 594 MHz!
    Och kanaler på den platsen är SVT1 HD Väst, SVT2 HD Väst, TV3 HD BORÅS, TV4 HD Borås
    Animalplanet, kanal5HD. Fungerar någon av dessa hos dig?

    https://www.teracom.se/privat/tv/frekvenstabeller-tv/
    Jag har SVT HD i kanallistan. SVT1 HD ligger på kanal 61 och frekvens 666 MHz. Där har jag sökt, då får jag upp SVT HD + några till jag inte kommer ihåg. Bor i Stockholm.

    Jag provade att koppla in antennkabel för comhem, det var riktigt risig bild.

    Jag tror att jag ger upp.

    Förresten, vet någon om det finns en verkstad för reparation av Dreambox i Stockholm?

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 705
    Tackad
    93 gånger
    Tuning misslyckas om man har dålig signal, eller om frekvensen inte har rätt värden.
    Du har knappast dålig signal eftersom du får in de andra HD kanalerna.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av ricki Visa inlägg
    Tuning misslyckas om man har dålig signal, eller om frekvensen inte har rätt värden.
    Du har knappast dålig signal eftersom du får in de andra HD kanalerna.
    Jag får in alla HD-kanaler jag abonnerar på på TV'n.

    Det är det som är så konstigt.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 705
    Tackad
    93 gånger
    Du förstår tydligen inte vad jag skriver, annars hade du sökt som jag har beskrivit.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  7. #7
    Som sagt var, jag gav upp Boxer-kanalerna.

    Kör Comhem istället.

    Nu försöker jag få igång avkodningen så det går att se kanalerna jag betalar för.

    Är det något jag ska tänka på, eller är det bara att göra som t.ex. DM 8000.

    Jag kör original image.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss