Jag får nog så småningom göra det.
Har du någon stabil version och rekommendera som fungerar med den här äldre VU+Ultimo boxen? Vågar nog inte flasha in nyaste för den är väl gjort till den nyare boxen?
Visst skulle man ju kunna testa Pli också om den är bättre.
I början kommer jag iaf ihåg att jag testade blackhole, den var ok. Men fick aldrig någon cam fungera. Inte ens cccam...men det kanske var min nybörjar otur.
Som sagt är inte så bra med terminalen. Men har samtidigt lärt mig lite tips och trix som t ex redigera kanal och sattelitlistor i själva boxen, många som säger att dessa måste läggas in med en dator. Var faktist en av mina barn som råkade komma i den menyn när kanallistan är öppen trycker man på meny knappen i fjärren
Men finns ju även andra buggar i vix.
Får inte Samba fungera även om nu FTP funkar vore ju även samba smidig ha.
Av någon anledning hänger sig boxen om man snabbspolar vissa inspelningar. Då är det bara norsk reset som gäller.
Detta gäller speciellt inspelningar från finska Yles kanaler. Vet inte vad finnarna skickar för signal på dessa kanaler som får boxen hänga.
Canal Digital tjorvar ju EPG. Måste manuellt hämtas.
EPG tjorvar även på vissa andra kanaler medans den fungerar helt klanderfritt på Finska och Tyska kanaler!! Där man får 1 veckas EPG helt utan problem.

Svara med citat