Hmmmm.
Jag har installerat OpenPli 7.2 på en "gammal" Ultimo (min grannes), tog typ en kvart från start till bild. Kopiera bara ut konfigfilerna till din cam.
Hmmmm.
Jag har installerat OpenPli 7.2 på en "gammal" Ultimo (min grannes), tog typ en kvart från start till bild. Kopiera bara ut konfigfilerna till din cam.
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
Hej
Jag har installerat OpenPli 7.2 på en vu+ solo2 och har ett CD-kort i övre kortläsaren och vill få det att fungera med oscamd! Hur gör jag och vilka inställningar/installationer behövs göras, config?
//Rabi3s
Hmmmm.
Det är inga felmeddelande, bara information om att variablerna inte finns, förmodligen har du en gammal konfig & i nyare versioner har de värden bytts ut eller tagits bort. Läs bruxen.
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
Märkligt att det kan vara gammal config. Men däremot kan det vara tvärtom? Dvs att Camen är någon gammal version som har för nya config?
Har minne av att jag försökte installera en Oscam som ej gick installera, men den sade ifrån direkt.
Förstår att jag borde kanske flasha om boxen till nyare mjukvara, men skulle som sagt vilja ha det fungera på en gång också. Vi har ju redan här i tråden en annan som heller ej får det rulla.
Jag får ju åtminstone CCcam rulla.
För en van användare tar det max 15 min att en installera till en fungerande mjukvara, förstår inte riktigt vad du vill att vi ska hjälpa dig med?
Gigablue UHD Quad 4K
VU+ Solo2.
Openpli 8.1
Oscam, Oscam-emu
parabol 90 med motor
parabol 75 fast