Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 41 till 44 av 44

Ämne: Oscam problem!

  1. #41
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    434
    Tackad
    26 gånger
    Märkligt att det kan vara gammal config. Men däremot kan det vara tvärtom? Dvs att Camen är någon gammal version som har för nya config?

    Har minne av att jag försökte installera en Oscam som ej gick installera, men den sade ifrån direkt.

    Förstår att jag borde kanske flasha om boxen till nyare mjukvara, men skulle som sagt vilja ha det fungera på en gång också. Vi har ju redan här i tråden en annan som heller ej får det rulla.
    Jag får ju åtminstone CCcam rulla.

  2. #42
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    För en van användare tar det max 15 min att en installera till en fungerande mjukvara, förstår inte riktigt vad du vill att vi ska hjälpa dig med?

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  3. #43
    Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    379
    Tackad
    42 gånger
    Vad står det i OSCams webif (Live Log) när du sätter i kortet?

    Finns det ingen som kör både CD och Viasat i valfri nyare box som kan lägga upp en grundkonfiguration där allt inklusive AU fungerar? Med CCcam, Newcamd aktiverat och ett par användare inlagt.
    Kunde göra det själv, men kan inte dubbelkolla att allt funkar för Viasat, osv då jag endast kör CD med en gammal dreambox som server.

  4. #44
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det finns guider för oscam:
    https://www.comhit.net/list/category/57-Oscam

    Den info som finns där räcker mer än väl till för att få igång oscam även om en del guider kan se lite gamla ut. Jag provade senast häromdagen att installera och konfigurera oscam efter min guide om oscam på Raspberry Pi och det funkar fortfarande med senaste versionen av oscam.

    Om man ändå inte lyckas och behöver fråga om hjälp så bör man skicka med alla sina config-filer i helhet (lösenord kan man maskera). Man bör också redogöra för vad man har provat och vad resultatat blev. Gärna skicka med loggfil eller de felutskrifter man får.

    Gör man så är det enkelt för någon som vill hjälpa till och man kanske kan få svar rätt snabbt.
    Om man bara ropar på hjälp med enda motiveringen "det fungerar inte" utan att skicka med några vettiga uppgifter om vad man har gjort och provat så blir det mycket mer besvärligt att hjälpa till. Då får hjälparen leka "tjugo frågor" och dra informationen ur den hjälpsökande. Det tar lång tid och är tröttsamt för alla så då minskar chansen att få hjälp avsevärt.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. oscam problem
    Av di99pejo i forum AzBox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-19, 04:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss