Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Spela upp iso-fil

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    214
    Tackad
    16 gånger

    Spela upp iso-fil

    Jag har en dvd i form av en iso-fil (video och audio-map) som jag skulle vilja spela upp i min Vu+Duo2.
    Hur gör jag för att spela upp denna dvd?
    Den startar alltså upp när jag väljer den, men eftersom den har flera olika subtitles valbara i startfönstret så stoppar den där!
    Finns det något sätt för mig att välja svenska och sedan selektera play för att komma vidare?
    Tips om how to mottages tacksamt!!

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    214
    Tackad
    16 gånger
    Löste det på egen hand!
    Installerade VLC på min AppleTv4 och anslöt Vu-burkens filsystem!
    Då gick det att välja subtitles och sedan starta filmen (apple har bra produkter! )

    Case closed!

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2019
    Inlägg
    60
    Tackad
    7 gånger
    Tanken är väl att helt enkelt kunna välja i DVD menyerna med pilar och ok knapparna. Nu tog jag härom dagen bort några iso jag hade. De tre jag har kvar och vill kunna titta på är bara svarta i OpenPLi (startar via vanliga inspelningslistan). Två av dessa går att titta på i VLC. Dessa tre är nästan helt hela vid rippning, bara ca 100kB som inte gått att läsa. Läser med ddrescue (som försöker flera gånger på de block som misslyckas). Två av skivorna rippade med en DVD-läsare i datorn. Den tredje klarade den bara att läsa 1/3 av innehållet. Tog då en extern DVD-läsare. Den klarade av att läsa den skivan (med undantag av ca 100kB). Testade då att läsa en av de andra i den externa läsaren, gick inte alls bra. Dessa tre skivor är tillsynes utan repor. (har även några andra med repor, men gett upp försöka rippa de) Tydligen riktigt svårt läsa DVD-video skivor.

    - Men OpenPLi verkar ha lite extra svårt för DVD-menyer. Jag vet inte hur det är med standard och varianter, men mina tre skivor är gamla.

    PS. Finns det något program som kan jämföra två stora binär filer och visa skillnader på ett enkelt sätt? Vore bra även kunna flytta data från ena til den andra. Jag önskar kunna mixa ihop två rippningar av samma skiva, om det visar sig att några block saknas i ena men finns i andra filen. Program typ som MELD i Linux, men för binär filer.

Liknande ämnen

  1. Spela in på NAS
    Av matkoh i forum Hårdvara
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2016-03-08, 19:29
  2. [LÖST] Problem att spela upp och spela in via NAS
    Av segerx i forum Vu+
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2015-11-09, 16:30
  3. Spela in
    Av Hassan12 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-12, 15:17
  4. Spela in med 600
    Av Spidde i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-20, 13:18
  5. Spela in på 500-S
    Av adamski i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-29, 09:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss