Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Problem med aktiveringsmail från comhit.net

  1. #1
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger

    Problem med aktiveringsmail från comhit.net

    Jag uppdaterade min e-post adress på mitt konto, varpå jag fick ett smått helvete att "komma in i värmen igen".
    Fick inget aktiveringsmejl, då det högst troligen fastnat i spam-filtret hos min leverantör. Fanns alltså inte i "min" spamkorg eller liknande.
    Fick till slut registrera min jobbadress, varpå Microsoft efter någon dag skickade ett mejl om att de fångat en ful fisk i spam-filtret.
    Efter "överstyrning" fick jag till slut mejlet och kunde återaktivera mitt konto.

    Är det så att comhit.net ligger på flera svarta listor? D.v.s. de som mejlservrar normalt prenumererar på? Kan "vi" i så fall ta erfoderliga steg för att plockas bort därifrån, samt säkerställa att vi inte hamnar där igen.
    Har för mig att man lätt trillar dit om man inte har reverserad lookup på MX-pekare mm..
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det är nog bara @deas som har koll på detta och kan göra någonting åt saken. Vi får väl se om https://www.comhit.net/members/892-deas tittar in här och ser detta.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Hepp,

    Sorry för sent svar. Livet utanför internet har tagit rent för stor plats sista tiden. Hur som helst så verkar det inte vara några andra som har problem. Trillar in mellan 5-10 (ibland fler) nya användare varje vecka som får mailet och godkänner det. Kollade om vi var blacklistade också men enligt system är det grönt ljus hela vägen.

    https://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx...t&run=toolpage

    Var det ditt MS365 (Office365) konto som du skicka till och som spärrade det?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  4. #4
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Nej, mitt konto på O365 var det jag till slut var tvungen att använda för att få något överhuvud taget. Smått ovanligt att MS faktiskt levererade :-)
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

Liknande ämnen

  1. Spam från Comhit?
    Av Coxeros i forum Övrigt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-03-05, 12:03
  2. Mail från Comhit.net???
    Av vägkung i forum Övrigt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-10-18, 11:36
  3. [LÖST] Guiden från Comhit
    Av LillTroll i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2002-12-22, 23:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss