Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Ingen signal

  1. #1

    Ingen signal

    Jag tror jag blir tokig snart.
    Allt började med att jag skulle flytta parabolen(har nyligen köpt hus och förra ägaren hade parabolen på garagetaket, inte snyggt med kabel hängande fritt över till huset) till taket på huset, fick hjälp av antennfirma att rikta parabolen rätt.
    Han fick in styrka på både Thor och Sirius med sin jättemanick.
    So far so good, till jag skulle söka in kanalera och upptäckte att jag bara hade signal på Thor i boxen.
    Jag har prövat att byta plats på huvudena, kört utan switch, bytt kabel, som jag ser det allt. Men ack nej då stendött andå.
    Jag har en sprillans Samsung 9500AY som jag funderar på att använda som diskus snart.
    Den är också kollad av antennfirman men utan några fel.
    Vidare har jag ett "öppnat" viasatkort, men det är väl knappast problemet här.

    Snälla någon hjälp mig!

    Tack på förhand :cry:

  2. #2
    då måste det ju nästan vara kabeln, någon kontakt eller LNB'n.. testa att byta LNB.

    Mvh

  3. #3
    öh.. nu har jag knarkat.. firman fick ju signal.. *döh* Sorry.. verkar konstigt iaf. :?

Liknande ämnen

  1. Ingen signal på tv4 hd.
    Av mrzimmerman i forum AzBox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-28, 18:06
  2. ingen signal
    Av inke i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-05, 01:35
  3. Ingen signal???
    Av jonas1983 i forum Viasat
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-02-18, 21:05
  4. Ingen signal
    Av tolof i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-29, 18:25
  5. [b]ingen signal på via s..[/b]
    Av ddenan i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-06-04, 22:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss