Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Trasiga tunrar?

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger

    Trasiga tunrar?

    Hej!

    Jag har en Vu+ Uno 4k med Dvbs2 där den ena lnb-ingången har gett upp helt och den andra har slutat att ta emot de högsta frekvenserna. Till exempel kan den inte längre ta emot TV8 och TV6 på THOR. Jag har inte kollat om det är om det är ett av de högre banden i tunern/mottagaren som har tröttnat. Med min nya Ultimo får jag alla kanalerna från samma LNB.

    Jag vill nu sälja UNOn till någon intresserad, men inte om motagaren håller på att gå sönder. Är jag ganska säker på att det är tunern som har tröttnatkan jag sälja den för 3-400 kr + frakt. Är felet okänt är nog återvinning bättre.

    Någon som har haft trasig tuner?

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det skulle också kunna vara power supply som börjar bli dåligt. Jag har hört talas om liknande fel på Dreamboxar när power supply börjar bli dåligt och inte orkar leverera tillräckligt med ström eller ger oren ström. Nu vet jag inte hur power supply ser ut på en Vu+ Uno 4k men troligen är det inbyggt?

    Om man hittar ett schema och kontrollmäter alla spänningar så kan det vara ett första test.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Det är extern transformator. Provar med transformatorer med liknande ström/spänningar på typskylten innan jag lägger upp den här Låter alltså som själva mottagaren är hel och att det är tuner och/eller strömförsörjning är trött.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    431
    Tackad
    35 gånger
    Jag har en DVB-C tuner liggande och kan vara intresserad av att köpa boxen om det bara är tunder som är paj.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    300 kr + frakt. Om det inte hjälper med tunerbyte får du pengarna tillbaka.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    431
    Tackad
    35 gånger
    Jag har skickat PM

Liknande ämnen

  1. Trasiga komponenter DM800
    Av forhike i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-08, 16:12
  2. Trasiga LNBs
    Av Logh i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 20:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss