Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 28 av 28

Ämne: DM900uhd - problemburk

  1. #21
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Logga in i burken mha ssh / telnet , skriv kommandot: oscam -b -c /etc/tuxbox/config (eller var du har konfigerna).
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  2. #22
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger
    Tyvärr händer inget när jag kör detta kommando. Dvs ingen avkodning. Blir väl att återgå till OpenATV6.3 som funkar bra. Men tack i alla fall!

    Korr:

    Jag upptäcker att kortdelning funkar här hemma med OE2.5 (Newnigma2). Men från sk C-lina är det tvärstopp. ? Får nog skippa OE2.5-img.

    ---------------
    Nu har jag OpenPLi 6.2 ("DM original") i boxen. Har fungerat utan problem under ca en vecka. Gjorde en ren installation utan att använda mig av sparade inställningar etc.
    Senast redigerad av Stickan den 2020-07-20 klockan 13:03.
    Vu+Ultimo 4K DM900uhd DM920uhd DM7080HD

  3. #23
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger
    Sedan ett par veckor har jag OpenPLi7.3 (Japhar-versionen) i DM900uhd och den funkar bra. Inga låsningar än så länge......

    ---------------------------------------------

    Nu har boxen börja krångla igen, låsningar som kräver ombootning. Trist. Jag har då lagt in Newnigma2 som fungerar utmärkt med okodade kanaler. Funkar inte med IPTV-kanaler, vilket jag kan ha överseende med tillsvidare. Men avkodning med tuxbox/config/cccam.cfg, eller sk C-lines får jag inte till. Skulle behöva en utförlig manual för detta, då jag är en gammal man som har vissa brister i it-kunskap. Skall attribut ändras från 644 till något annat?

    Med img typ OpenATV m fl är det inga problem. Det är i OE2.5 som det inte vill sig.
    Senast redigerad av Stickan den 2020-12-02 klockan 19:50.
    Vu+Ultimo 4K DM900uhd DM920uhd DM7080HD

  4. #24
    Varför kan du inte köra openpli? Kan du inte flasha bilden eller krånglar den med ljud osv?

  5. #25
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger
    Det är något som är galet med min DM900uhd. Spelar ingen roll om jag kör olika varianter av OpenPLi eller någon annan img. Den låser sig efter en tid, någon timme - någon dag. Min DM920und funkar perfekt. Men litet väl sent att reklamera 900. Har ju haft den rätt många år.

    Nu bor jag i lägenhet utan möjlighet till parabolantenn. Så det är terrest och iptv som gäller, tyvärr.
    Vu+Ultimo 4K DM900uhd DM920uhd DM7080HD

  6. #26
    Testa att ta bort alla plugin och installera sedan om en för en, så kanske du märker om det är ett sådant problem. Annars kan det vara ditt skin som är problemet. Men troligen något av dina plugin.

  7. #27
    Citat Ursprungligen postat av jocke90s Visa inlägg
    Varför kan du inte köra openpli? Kan du inte flasha bilden eller krånglar den med ljud osv?
    Använd inte open image om din dreambox är orginal! Bara dreamOS. Annars kan boxen krascha totalt. Det är en risk i vilket fall….

  8. #28
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    434
    Tackad
    26 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Stickan Visa inlägg
    Jag har testat Merlin och funkade stabilt, dock med begränsningar i funktioner som epg mm. Har du fungerande epg och cccam i din Newnigma? Skall testa den i så fall.

    ------

    Typiskt! Nu har jag kört OpenATV 6.3 i ett par timmar utan något som helst poblem.....!?

    --------

    Fast nästkomande morgon ser jag att den stannat på 21.34......

    Ser ut som att jag får krypa till korset och använda Newnigma2, Merlin eller någon i samma kategori...
    Det kan vara cccam som är problemet.
    Jag har inte din box eller image, men på openpli och vu plus var det jämt störande pixlande och helt förstörda inspelningar med just cccam. Vet inte om det med image göra eller Allente. Gammalt kort från 2011. Har även kort från 2022 och dessa nya totalvägrar i cccam...alltid gillat cccam för dess enkelhet, men tyvärr inget bra numera...testat med Oscam?

    Misstänkte först det var nåt fysiskt fel t ex i kortläsaren då min box och boxar är second hand eller att det var fel i LNB på 1W...men då box 2, box 3, box4 osv bråkade likadant och fria kanaler även från 1w fungerade klanderfritt, så var det inget fysiskt fel. Nu med Oscam inga störningar.
    Senast redigerad av kisumisu den 2023-03-20 klockan 23:14.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

Liknande ämnen

  1. DM900uhd 9ch OpenPLi7.2 Japhar
    Av Stickan i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2020-05-08, 20:44
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-10-21, 16:22
  3. DM900uhd problem (igen)
    Av Stickan i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-09-28, 23:09
  4. Japhar Sim NC3 for DM900UHD OS
    Av Stickan i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-09-26, 16:43
  5. DM900uhd överhettas
    Av Stickan i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2018-07-23, 21:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss