Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: dreambox iptv box

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2012
    Inlägg
    317
    Tackad
    4 gånger

    dreambox iptv box

    hej kom över iptvbox från dream av en slump.

    https://www.elgruvan.se/sv/ip-tv/479...217784093.html

    är det någon som hunnit prova den? funkar subs isåfall? och hur är boxen rent funktionellt med iptv

    den verkar rätt intressant rent specifikationsmässigt iaf

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    finns billigare som gör det samma och kostar inte 1500
    denna har och funkar kanon
    https://www.h96tvbox.com/Android-box..._os-android_10

    finns på aliexpress
    https://www.aliexpress.com/item/4001...archweb201603_
    Senast redigerad av jo1 den 2020-07-14 klockan 22:44.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    May 2016
    Inlägg
    38
    Tackad
    4 gånger
    Eller så finns även alternativet att leta upp eller skaffa en gammal Dreambox/VU+ och installera Xtreamity tillägget. Funkar klockrent och använder inte ens min androidbox längre till IPTV. Jämfört med hur det var på androidboxen går det mycket fortare att zappa och bild är mycket bättre. Så det kan vara ett alternativ. En beg DB eller VU får man ju tag på för en spottstyver och slipper vänta i en månad eller två på att den ska komma från Kina.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    89
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Castro Visa inlägg
    hej kom över iptvbox från dream av en slump.

    https://www.elgruvan.se/sv/ip-tv/479...217784093.html

    är det någon som hunnit prova den? funkar subs isåfall? och hur är boxen rent funktionellt med iptv

    den verkar rätt intressant rent specifikationsmässigt iaf
    Har du testat den? Isf. hur var den.
    Vu+ uno 4k se, Octagon sf8008 4K.

  5. #5
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger
    Citat Ursprungligen postat av lunarrunar Visa inlägg
    Eller så finns även alternativet att leta upp eller skaffa en gammal Dreambox/VU+ och installera Xtreamity tillägget. Funkar klockrent och använder inte ens min androidbox längre till IPTV. Jämfört med hur det var på androidboxen går det mycket fortare att zappa och bild är mycket bättre. Så det kan vara ett alternativ. En beg DB eller VU får man ju tag på för en spottstyver och slipper vänta i en månad eller två på att den ska komma från Kina.
    Xtreamity tillägget? Vad är det? Annvändbart i modernare DM-boxar? Jag har en del iptv-kanaler i min DM900 och funkar bra, förutom att jag inte har epg, vilket jag saknar..
    Senast redigerad av Stickan den 2020-07-20 klockan 17:43.
    Vu+Ultimo 4K DM900uhd DM920uhd DM7080HD

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    May 2016
    Inlägg
    38
    Tackad
    4 gånger
    Vet inte om det är okej att länka till, men Xtreamity finns att ladda ner på ett par internationella satellitforum. I princip så har det gjort IPTV-tittande så mycket enklare. Jag har i princip bara behövt lägga till länken i tillägget, gjort inställningar efter egna önskemål och så har jag plötsligt allt fint och välordnat med kanalerna i kategorier, EPG m.m. och allt fungerar klockrent. Jag kör på en VU+ Duo 2 och en DM 7020HD. Det funkar bra i båda. Det har dock inte fungerat i en äldre VU+ Solo2, som vägrar uppdateras till nyare mjukvaruversioner, så jag misstänker att man bör ha ett operativ som är åtminstone ett par år på nacken.
    Zapping i tillägget funkar också bra. Nästan som satellit. Så jag är inte missnöjd.
    Sök på Xtreamity på Google och kolla på bilder. Där finns det skärmdumpar som visar hur det ser ut. Bland de bästa IPTV-tillägg jag haft hittills och som sagt, EPG funkar bra.

  7. #7
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger
    Hittade och inststallerade. Men fixar inte inställningarna.... får väl grubbla litet vid tillfälle.
    Vu+Ultimo 4K DM900uhd DM920uhd DM7080HD

Liknande ämnen

  1. Iptv o dreambox
    Av mattes72 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-11-22, 12:12
  2. Dreambox IPTV
    Av Bamoboy98 i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-23, 23:02
  3. Ang: Iptv till dreambox
    Av nbbilal i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-01-06, 12:21
  4. 2st Dreambox'r + IPTV
    Av MrFiskarn i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-06-18, 16:31
  5. dreambox+iptv
    Av Boomerang i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-02-22, 18:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss