Resultat 1 till 10 av 41

Ämne: 8 september -analoga kanalerna till digitalt - förvirrad lite här

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    442
    Tackad
    26 gånger
    Visst är det konstigt att dem väljer släcka det här mitt i en pandemi. Samtidigt skulle ju Comhem släckt redan tidigare och förlängde.
    Vill inte alls försvara comhem eller så.

    Men det som jag tycker är väldigt märkligt att folk har tv som inte har en DVB-C tuner inbyggd??
    Visst att det finns en och annan som har en gammal CRT som slutar fungera...men har inte dom flesta platt tv en digital tuner inbyggt?! Är det bara DVB-T som byggdes in?
    En annan sak som jag funderar på även om man har en gammal tv löser ju problemet mycket enkelt med en box! Utbudet sänds ju okodat så man behöver ju inga tvillingkort. Sådant här liv var det inte alls när comhem köpte upp kabelbolaget UPC eller om diverse IP tv lösnoingar som verkligen kräver box även om du skulle knallla in och köpa en värsting smart tv så dumförklarar bla Telia, Telenor o co dessa tv med sin boxtvång!!


    Tänkte bara på det när det är sådant liv nu om just Comhem att tv apparater slutar fungera. Minns inte alls att det var såhär när marknätet släcktes som ju borde beröra mer folk?!

    Jag menar marknätet släcktes ju analoga redan år 2007, den tiden som knappt någon tv hade inbyggd digitalbox (fanns väl några enstaka kanske)...men att det år 2020 släcks ett analogt nät???
    Jag tycker personligen det var på tiden att den här ändringen börjar göras i kabelnäten.
    Det som jag däremot tycker Comhem gjort SURT är att kanaler som tv10, tv12 och TLC försvinner ur fria utbudet och en annan grej är att HD kanaler fortsatt är kodade! Comhem borde ha även släckt SD kanalerna och satt samma utbud som var på analogt, OKODAT i HD kvalitet!
    Senast redigerad av kisumisu den 2020-08-22 klockan 15:01.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-12, 04:44
  2. TV4 Fakta på Boxer från 15 september
    Av marimekko i forum Boxer
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-09-16, 18:20
  3. Analogt till digitalt?
    Av tomte7 i forum Com Hem
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-05-13, 00:42
  4. Digitalt till nyår!
    Av Noreply i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-10-09, 11:50
  5. "lite förvirrad"
    Av mm1981 i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-01-02, 13:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss