Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 41

Ämne: 8 september -analoga kanalerna till digitalt - förvirrad lite här

  1. #31
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av kisumisu Visa inlägg
    Det blir intressant se hur länge linjär tv lever överhuvudtaget.

    Alla verkar tycka streaming är så bra. Jag kan väl tycka att det är fortfarande lite ostabilt för att få allt bra måste allt vara highend allt från internetanslutningen till apparaterna.

    Många smarttv börjar buffra och visar en 140p bild innsn hd bild uppnås osv...småsaker men ändå irriterande.

    Dock går det ju (än så länge) piratladda till mycket bra kvalitet. Då kan man tom komma undan med även ostabild 1Mbit nät.

    Så nja jag säger väl att det är bra att bådatekniken finns och båda har sin för och nackdel.

    Blir intressant se också att blir deras (comhem) testvinnande nät verkligen bättre än det är idag (undrar vem som utför dessa tester då 4G är ofta stabilare än Comhem internet).
    Själv tycker jag att streaming fungerar alldeles utmärkt men Netflix är outstanding. HBO är okej, Viaplay långt mycket bättre än CMore. Men ännu så länge så är kvalitén med signalen från parabolen klart bäst, men Netflix är som sagt lika schysst. Har inte testat andra än dessa så det kanske finns andra tjänster med Netflix kvalitén. Något som kommer nära är MLB, baseball från USA, riktigt schysst från appen i TV'n.

    Sent from my SM-T865 using Tapatalk
    Vu+ Solo SE Version 2

  2. #32
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Har tittat på en hockey-match via cmore.se och kan konstatera att bilden är MYCKET bättre via parabol (Canal Digital) är via fiber.
    Samma Chromecast har inga problem att ge perfekt bild när man strömmar ex. Netflix, men Cmore verkar snåla på strömmarna som sagt...
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  3. #33
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rolrn Visa inlägg
    Har tittat på en hockey-match via cmore.se och kan konstatera att bilden är MYCKET bättre via parabol (Canal Digital) är via fiber.
    Samma Chromecast har inga problem att ge perfekt bild när man strömmar ex. Netflix, men Cmore verkar snåla på strömmarna som sagt...
    Jag skrev det ovan, CMore streaming är ungefär i VHS kvalitet när man kör Chromecast. MEN jag har märkt att om du strömmar via en Chromecast Ultra är bilden väldigt bra jämfört med den äldre Chromecast. Jag har båda och det är stor skillnad, så om du vill casta använd Chromecast Ultra, alltså den senaste Chromecast.

    Men inget slår kvalitén via parabolen ännu, dynamiken i bilden från parabolen är långt bättre. De kanske borde studera hur Netflix gör.

    Sent from my SM-T865 using Tapatalk
    Vu+ Solo SE Version 2

  4. #34
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    434
    Tackad
    26 gånger
    Jag ska inte ge mig och bråka om kvalite. Men det är många saker som spelar in på streaming. Har själv fiber 250/250. Får ut allt med min 20k dator. Men mina mobiler och andra enheter har dålig wifi. T ex i mobilen får jag ut bara max 20Mbps. Streama nu där och via den.

    Men de klart man kan se via datorn och jag har cmore eftersom den ingår i själva tv abbet.
    Blir mycket bättre via parabolen!

    Men sen har all teknik både för och nackdel bortsett från kvaliten.
    Största nackdelen med stream är att den går inte så enkelt spara.

    Dock är parabolen ganska jobbigt att ta med sig till bussen och andra ställen så där är ju streaming toppen!
    Senast redigerad av kisumisu den 2020-09-18 klockan 07:39.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

  5. #35
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    338
    Tackad
    24 gånger
    Viktigt är att man ställer om Chromcasten till 50HZ annars blir det ingen bra bild!
    Har man en produkt med inbyggd chromcast (Android TV) går det inte att byta till 50 HZ

    Det är en viss skillnad att sända direktsänd sport mot som Netflix gör
    Netflix buffrar flera minuter

  6. #36
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av OA Visa inlägg
    Viktigt är att man ställer om Chromcasten till 50HZ annars blir det ingen bra bild!
    Har man en produkt med inbyggd chromcast (Android TV) går det inte att byta till 50 HZ

    Det är en viss skillnad att sända direktsänd sport mot som Netflix gör
    Netflix buffrar flera minuter
    Sporten ser utmärkt ut via Viaplay och MLB och NBA. Alla dessa streamar. Men som sagt även CMore har bekräftat för mig att den gamla Chromecast är problemet, att MLB har problem med den gamla Chromecast är också känt. Den börjar buffra i mitten och slutet av matchen. Jag köpte en Chromecast Ultra och alla problem var borta.

    Sent from my SM-T865 using Tapatalk
    Vu+ Solo SE Version 2

  7. #37
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Måste bara nämna SVT Play eftersom dom har i mitt tycke den bästa textningen, streamningen är jättebra och sände en fantastisk fransk spionserie
    som slår det mesta.( Falsk Identidet )
    Senast redigerad av ricki den 2020-09-18 klockan 15:33.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  8. #38
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ricki Visa inlägg
    Måste bara nämna SVT Play eftersom dom har i mitt tycke den bästa textningen, streamningen är jättebra och sände en fantastisk fransk spionserie
    som slår det mesta.( Falsk Identidet )
    Tack för tipset av serien! Textningen håller jag med om helt, nästan alltid proffsig som inte bara översätter ord eller meningar rätt av utan förstår innehåll och sammanhang.

    Sent from my SM-G988B using Tapatalk
    Vu+ Solo SE Version 2

  9. #39
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Kör man t.ex. med Kodi så kan man anpassa textningen.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  10. #40
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Boxers tur att göra sig ovän med de äldre under pandemiåret. https://www.mynewsdesk.com/se/teraco...bergs+l%C3%A4n

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-12, 05:44
  2. TV4 Fakta på Boxer från 15 september
    Av marimekko i forum Boxer
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-09-16, 19:20
  3. Analogt till digitalt?
    Av tomte7 i forum Com Hem
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-05-13, 01:42
  4. Digitalt till nyår!
    Av Noreply i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-10-09, 12:50
  5. "lite förvirrad"
    Av mm1981 i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-01-02, 14:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss