Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: DM500HD Bootloader från #80 --> #84

  1. #1

    Unhappy DM500HD Bootloader från #80 --> #84

    Provar att uppdatera min Bootloader från version #80 --> #84 har provat med DreamUp Usb och då står det bara Calculating Checksum och den går inte vidare. Har också provat från webbläsaren och har lagt till ip-adressen som betrodd men det händer ingenting där heller.

    Är det någon som har en lösning på mitt problem, finns det något annat sätt att uppgradera bootloadern på.

    /Electricbay

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Installera en image (ex. OpenPli), som innehåller #84 i imagen.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Det var precis den imagen jag tänkte installera men det funkar inte heller jag kommer in i web interfacet men när jag sen där väljer image och provar att uppdatera så händer ingenting.
    Så därför provade jag att byta bootloader och samma där det går inte att uppdatera.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Använd crome webläsare.

  5. #5
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Precis, byt webbläsare. Firefox, Chrome & opera funkar. Edge eller IE funkar inte.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmm.

    Precis, byt webbläsare. Firefox, Chrome & opera funkar. Edge eller IE funkar inte.

    Jag har testat med Chrome, Firefox.
    Nu har jag även provat en gammal Windows7 och en gamlare version av IE och även i den chrome med samma resultat alltså det händer ingenting.

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    291
    Tackad
    25 gånger
    Citat Ursprungligen postat av electricbay Visa inlägg
    Provar att uppdatera min Bootloader från version #80 --> #84 har provat med DreamUp Usb och då står det bara Calculating Checksum och den går inte vidare. Har också provat från webbläsaren och har lagt till ip-adressen som betrodd men det händer ingenting där heller.

    Är det någon som har en lösning på mitt problem, finns det något annat sätt att uppgradera bootloadern på.

    /Electricbay

    Dreamup133_11
    Bocka i use network Skriv ip i fälten när dreamup är startat tryck connect och slå på strömmen på dreamboxen, låt den ladda.
    Stäng sedan bara av Dreamup kolla på box displayen att ip visas öppna webbläsaren och gör som vanligt!

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av lus Visa inlägg
    Dreamup133_11
    Bocka i use network Skriv ip i fälten när dreamup är startat tryck connect och slå på strömmen på dreamboxen, låt den ladda.
    Stäng sedan bara av Dreamup kolla på box displayen att ip visas öppna webbläsaren och gör som vanligt!

    Funkar inte heller

  9. #9
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Dags att byta box då. Din box har för lääääääääänge sedan passerat sin livscykel (typ 10 år sedan).
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    Dags att byta box då. Din box har för lääääääääänge sedan passerat sin livscykel (typ 10 år sedan).
    Hahaha.... ja kanske det men där jag skall använda den så funkar inte IPTV och jag kan fortfarande se många kanaler via parabol och CS.
    Så det hade varit bra att få igång den men verkar inte vara så lätt....

Liknande ämnen

  1. Xbmc från data till dm500hd
    Av j0cke78 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-11-18, 21:35
  2. Svar: 19
    Senaste inlägg: 2014-02-17, 16:15
  3. [LÖST] Dela ut HDD från DM500HD i nätverket
    Av Zelda99 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-05-12, 21:59
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-02-27, 21:13
  5. VLC spelar inte in stream från DM500HD
    Av AlexanderI i forum Dreambox
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-07-30, 10:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss