Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Död smartwii

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger

    Död smartwii

    Hej
    har en död smartwii master (första utgåvan tror jag, står ver 4 inne på kretskortet) det är inte en smartwii2 eller 3 i alla fall, utan det är den som ser ut som smartwii Lite, fast såldes innan smartwii2 lanserades. Den är typ 15 år gammal.

    I alla fall, klientkorten fungerar om jag parar dem med en annan master. Denna mastern går ej att ansluta till en dator (får bara att felaktig usb enhet har anslutits i windows). Jag är ganska säker på att den blivit brickad pga att den felaktig firmware har laddats in på den, men det går inte att ladda in ny firmware på den nu eftersom den ej känns igen av datorn.
    den har legat oanvänd i säkert 7-8 år med. Men jag öppnade den nu och ser att där är stift (10st, märkta J3 på kretskortet) frågan är går det att koppla in sig på den och ladda in en ny firmware den vägen? Tror att det är bootloadern som är kass nämligen)

    nån som vet?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Undrar samma jag med. Har en smartwi lite master med samma fel som du beskriver.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    När du har ström påkopplat o sätter i ett klientkort i den, lyser då lampan med ett svagt fast sken bara?

    jag misstänker att det laddats in firmware för en smartwii 2 eller 3 i min nämligen. Fick den för typ 5 år sen för o försöka få igång den men den funkade inte så den har bara legat sen dess.
    eftersom den andra smartwiin jag har funkar med parad CD på ett kort så tänkte jag att det kunde va kul o få igång denna med

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    431
    Tackad
    35 gånger
    Jag har en Smartwi 1 som ligger och skräpar. Skicka PM.

Liknande ämnen

  1. boxer och smartwii
    Av jo1 i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-09-03, 16:40
  2. Boxer + smartwii 2
    Av lillen83 i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-04-07, 22:10
  3. Smartwii
    Av nickfal i forum IP-TV
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-21, 00:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss