Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Ny typ av Tuner

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    214
    Tackad
    16 gånger

    Ny typ av Tuner

    Min nya Ultimo 4k har en Vuplus DVB-S NIM(45308X FBC) (DVB-S2X)-tuner
    Har sedan gammalt en Spaun-Diseqc med två kablar ner till boxen
    När jag kopplat in och sökt efter alla kanaler, på Thor i det här fallet, så hittar den drygt 1000 olika poster
    Fixar en kanallista och sedan när jag zappar mellan kanalerna, så är det hela tiden en viss fördröjning innan kanalerna öppnar upp!
    Indikatorn på displayen visar gult på A en "lång" stund innan den slår över på grönt
    Ibland blir det tuning failed
    Jag kopplar förmodligen fel!
    Kan någon tala om för mig vilka inställningar jag skall ha i Spaunen eller skall jag helt enkelt koppla förbi den och ha en kabel direkt in i Lnb´n?
    Lnb´n är en med två ingångar och som är kanske tre-fyra år gammal med bra mottagning i min förra burk, Duo2
    Jag kör med senaste OpenPli i burken

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    214
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av guess Visa inlägg
    Min nya Ultimo 4k har en Vuplus DVB-S NIM(45308X FBC) (DVB-S2X)-tuner
    Har sedan gammalt en Spaun-Diseqc med två kablar ner till boxen
    När jag kopplat in och sökt efter alla kanaler, på Thor i det här fallet, så hittar den drygt 1000 olika poster
    Fixar en kanallista och sedan när jag zappar mellan kanalerna, så är det hela tiden en viss fördröjning innan kanalerna öppnar upp!
    Indikatorn på displayen visar gult på A en "lång" stund innan den slår över på grönt
    Ibland blir det tuning failed
    Jag kopplar förmodligen fel!
    Kan någon tala om för mig vilka inställningar jag skall ha i Spaunen eller skall jag helt enkelt koppla förbi den och ha en kabel direkt in i Lnb´n?
    Lnb´n är en med två ingångar och som är kanske tre-fyra år gammal med bra mottagning i min förra burk, Duo2
    Jag kör med senaste OpenPli i burken
    Jag svarar själv!
    Det verkar bero på pluginet Lcd4Linux som jag har installerat från pluginmenyn, som är problemt, enligt OpenPli.
    Blir att flasha om med andra ord!

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-10-19, 12:45
  2. Tuner?
    Av Zenxo i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-10-04, 11:31
  3. DVB-C/DVB-T2-tuner?
    Av Schwede30 i forum Tiviar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-10-02, 20:43
  4. dvb-c usb tuner
    Av lallee i forum Vu+
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2015-03-13, 22:21
  5. Svar: 27
    Senaste inlägg: 2011-10-14, 17:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss