Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Smartwii och CD, har CD ändrat ngt?

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger

    Smartwii och CD, har CD ändrat ngt?

    Hej

    jag får inte min ena smartwii att funka med modul och CD (och Softcam)
    det funkar när jag sätter i klientkortet fram tills jag byter kanal, då lägger det av.
    i Oscams logg ser allt normalt ut o den kodar av, men efter kanalbyte så får jag ingen träff för kanalid på läsaren, drar jag ut o sätter i klientkortet så funkar det igen fram till nästa gång jag byter kanal.
    kan tyvärr inte få nån ”logg” från modulen men den bär sig likadant åt som oscam.

    plötsligt har också min andra smartwii i sommarstugan börjat bära sig precis likadant åt, o den har funkat klockrent i över 2 år. Kan det vara CD som ändrat något?

    det är smartwii light båda, osäker på vilken firmware i den i sommarstugan då jag inte pillat med den på över 2 år. Den andra har jag testat alla möjliga versioner av firmware på och antingen funkar det som beskrivet ovan eller då funkar den inte alls.

    sätter jag kortet direkt i modulen, eller direkt i oscams läsare så fungerar det perfekt. (Parade kanaler givetvis endast med modulen)
    Senast redigerad av jippe den 2020-12-02 klockan 21:59.

  2. #2
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Inga problem här.
    Använder SmartWii 2 utan problem här, både med originalboxar och OsCam.
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

Liknande ämnen

  1. Död smartwii
    Av jippe i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2020-11-03, 08:07
  2. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-08-30, 15:47
  3. Smartwii
    Av nickfal i forum IP-TV
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-21, 00:52
  4. Ändrat frekvenser på sändare
    Av esson i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-24, 09:20
  5. har dom ändrat något
    Av stiss i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-07-28, 00:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss