Resultat 1 till 10 av 36

Ämne: Erfarenheter angående ISP?!

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    452
    Tackad
    26 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jippe Visa inlägg
    Jag har öppet stadsnät (iTux)
    har snart gått igenom samtliga operatörer som erbjuder 3 eller 4 månader halva priset o liknande (vissa erbjuder 3 mån med streamingtjänst gratis, oftast viaplay) har alltid sagt upp tjänsten så snart det börjat kosta fullpris (nån enstaka månader har jag betalat fullpris)
    har hållit på såhär ett par år nu o kan säga att teknikmässigt och stabilitetsmässigt har det inte varit några skillnader
    vid problem har det alltid varit fel hos stadsnätet och då är alla operatörer drabbade.
    använder aldrig utrustning (routrar mm) från öperatören utan använder egen utrustning från fortinet juniper eller cisco
    enl egen erfarenhet är det alltid billigaste o sämsta som skickas ut till kunderna från operatörerna
    Intressant! Har du kunnat återutnyttja erbjudanden eller är det kört när man utnyttjat?
    För ser bla hos ownit "erbjudande gäller max 1 gång hushåll". Samtidigt får väl inte företag idag spara information om inte kunden vill?!

    Citat Ursprungligen postat av lunarrunar Visa inlägg
    Jag har Bahnhof. Stabilt och håller vad de lovar beträffande hastigheten. Inget har strulat och de få gånger det hänt har det berott på stadsnätet, eftersom grannar som har andra ISP:s också har legat nere.
    Bahnhof har jag också funderat lite.Mest för att dem verkar bry om kundernas integritet och det är kanske tom värt betala extra för?!

    Citat Ursprungligen postat av rolrn Visa inlägg
    Nej, många ISP kör NAT, så du som slutkund får ingen publik IP-adress. Hos vissa ISP kan man dock få en publik (dynamisk) få detta om man ber om det (ex. Bahhof), hos andra behöver man betala extra för att få det (ex Internetport tar 30 pix för en publik OCH statisk IP). OBS! går inte att få hos alla ISP.
    Så är det om man sitter på IP-Only stadsnät.
    Det var ju surt om dem kör NAT. Var en av anledningarna varför jag tog fiber. Hade stabil och billig 4G (20€ ca 200kr mån obegränsat) men dem började köra NAT adresser på 4G.
    Nu har jag dock openuniverse stadsnät.
    Senast redigerad av kisumisu den 2021-02-07 klockan 19:30.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

Liknande ämnen

  1. Erfarenheter av minisatip
    Av rolrn i forum Mjukvara
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-03-01, 14:33
  2. Erfarenheter av Miraclebox 6+ HD PVR
    Av rolrn i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-02-13, 17:38
  3. Erfarenheter VU+ Solo
    Av nauleem i forum Vu+
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-09-08, 21:00
  4. Erfarenheter av VU+ Duo??
    Av zyx_11 i forum Vu+
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-04-11, 16:21
  5. Erfarenheter av IP-TV?
    Av janbananfan i forum IP-TV
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2009-05-02, 20:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss