Resultat 1 till 10 av 36

Ämne: Erfarenheter angående ISP?!

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Tackad
    27 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    kisumisu, aha. Ok. Det har jag inte tänkt på eftersom jag har eget domän och använder one.com för t.ex. hemsidor, lagra lite filer etc. Webmail är bra att ha men jag kör ändå med vanlig mail-klient och sedan använder jag Gmail för annat som är kanske mer skräpigt eller mindre viktigt samt jag vill ha en mail med lite anonymitet. På de viset har jag en permanent mail som är min ifall Gmail går åt skogen, jobbigt byta alla mail adresser men inte omöjligt om man måste.

Sedan har jag långt efter det upptäckt att Gmail är mycket pålitligt i mobiltelefonen vad gäller mail, även om jag kör med en annan mail-app för min domän e-mail så kan man inte alltid riktigt lita på det. Har haft en del problem med åren att mail inte visas i mobilen fast det kommit till inkorgen osv. Men Gmail appen har alltid fungerat, förmodligen för att det är så många som kör appen och det är Google själva som sköter om det så att säga. Inte mycket säkerhet eller anonymitet kanske, man är avlyssnad osv. Det vet jag men åtminstone funkar det perfekt.

Jag har själv alltid haft A3, eller så var det Bredband2. Några andra leverantörer har jag inte varit intresserad av då priset var för dyrt. Dessutom fanns det inte så många leverantörer i början när jag fick fiber via Iponly stadsnätet. Sedan med tiden har jag upptäckt att det finns många leverantörer men det är inte säkert dom har bra backbone för själva datatrafiken om man tittar på grafer, vad dom har för anslutningar vid noder osv. Jag är faktiskt nöjd med A3 även om saker alltid kan bli bättre.

Det var fint att man fick testa maxfart under cirka 1års tid nu när pandemin gick. Jag körde på som vanligt och det visade sig att jag faktiskt inte kunde komma upp i mer än cirka 300-300Mbit i genomsnitt, ibland gick det upp till 500Mbit men inte så ofta man fick ut den hastigheten när jag laddade ner stora saker. Frågade A3 och då sa dom att det område jag kör på med det nät jag har så kan man inte få ut mer hastighet pga den rådande belastningen. Nu hade jag ändå tänkt uppgradera till 250/250 (var 250/100 tidigare men det har ändrats tydligen) för ibland är det fint med lite mer fart plus att prismässigt bara kostar 200-300kr mer per år jämfört med idag för det 100/100 som jag har nu. Ännu högre hastigheter är inte värt pengarna, varför betala för något man inte använder.

4G är riktigt fint, trevligt att vara mobil, kör med laptop i bilen osv. Funkar bra men som du säger trafiken får man betala för. Jag har bara kontantkort än så länge men tänkte byta till Hallon eller Vimla, de där 99kr/mån abonnemang. Det fina är tjänsterna där din "data" sparas i en pool så när du behöver använda mycket finns det där att ta av. Jag surfar inte så mycket eller använder 4G för att ladda ner men det är najs att vara mobil och kunna köra massa tjänster via sin telefon. Riktigt smidigt.
    Jag ska testa nedgradera till 100
    Har 250 idag.
    Men som du säger är priset i sig inte så stor. Däremot verkar de flesta erbjudanden gälla just 100.

Använder också kontantkort. Halebop, najs när man får 2kr per samtal. Så för 100kr får man 50 samtal som man inte heller behöver stressa upp att ringa på inom 1 månad.
    Ringer lite. Mest man messar med whatsapp, gillar dock inte ringa med den då samtalen är så kass kvalitet.

4G går via mitt finska abb som är 20€ mån obegränsat 4G 50mbit.
    Med det ringer/sms jag också och tar emot Finland samtal/sms (svindyrt från och till svenska mobiler)

Jo och mail så använder jag mestadels gmail, använder aldrig operatörens för det skulle bli svårt då byta isp.
    Senast redigerad av kisumisu den 2021-04-16 klockan 22:55.
    Openpli 9.1 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

Liknande ämnen

1. Erfarenheter av minisatip
    Av rolrn i forum Mjukvara
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-03-01, 14:33
  2. Erfarenheter av Miraclebox 6+ HD PVR
    Av rolrn i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-02-13, 17:38
  3. Erfarenheter VU+ Solo
    Av nauleem i forum Vu+
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-09-08, 21:00
  4. Erfarenheter av VU+ Duo??
    Av zyx_11 i forum Vu+
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-04-11, 16:21
  5. Erfarenheter av IP-TV?
    Av janbananfan i forum IP-TV
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2009-05-02, 20:11

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss